Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 914 ggr
oddahviing
2017-07-15 15:36

Drömtydning (Ormen)

Någon som har några reflektioner över en dröm jag hade förra natten? Den var väldigt vivid. Jag vaknade svettig.

Jag drömde att jag var i ett stort hus, troligtvis vid en hamn och det var som en blandning mellan ett vanligt hus och ett varuhus. Jag har känslan av att vara i ett datorspel. Det var mörkt och jag var ensam förutom mamma som befann sig någon annanstans i något rum och stannade där. Hon pratade med mig kanske någon gång, men då var det mest: ”jaha, är det så det är.” ungefär, när jag kom in till henne och berättade något. Hon var bara likgiltig och det frustrerade mig. Jag vet inte vad hon gjorde annars och det var inte min riktiga mamma och jag har ingen direkt bild av henne men i drömmen var hon min mamma. Det fanns en stor orm som såg precis ut som min förra candy cane och hon låg ihoptryckt i ett för trångt utrymme. Jag hade i tankarna att den var farlig och ville döda mig. Dörren till terrariet/garderoben som hon låg i öppnades av hennes tyngd och hon kröp ut. Jag hoppade genast bakåt och ormen hoppade direkt mot mig efter det. Hon högg dock inte och när hon missade var hon lugn och jag kunde plocka upp henne för att sedan sätta tillbaka henne på ett annat ställe. Det kändes som att min reaktion triggade henne att hoppa emot mig eftersom hon inte visat någon aggression innan jag blev rädd och försökte komma undan. Efter att jag stängt hennes dörr gick jag antagligen till ett annat rum där jag stod vid dörrkarmen och kollade in. Det var helt kolsvart och jag kunde inte se in. Jag hade en dålig känsla så jag stängde och låste och fick känslan av att en mördare/monster något farligt fanns där inne och skulle bryta sig igenom dörren. Mer minns jag inte än att jag lämnade och tittade bakåt med jämna mellanrum. Jag gick ut någonstans och såg himlen. Innan jag vakna minns jag bara att inget annat attackerade mig och dörren förblev stängd.

'-Headlights on the highway-'

Annons:
Darkylucy
2017-07-15 16:20
#1

läskig dröm  men man kan få mardrömar om man ätter inan man gått och lagt sig har skälv fått det fast madrömar är jobbiga i bland 😕

the darkynessLyssnar på musik

oddahviing
2017-07-15 16:28
#2

Haha nä, hade inte ätit sedan kl 16 igår och gick och la mig vid 23-24.

'-Headlights on the highway-'

Darkylucy
2017-07-15 21:25
#3

um inte kul i bland om man är stresad över nåt kan man ochså få mardrömar inte kul fast det bästa är när man vaknar och tänker tur var bara en dröm😐 nå fast dom är jobiga i bland

the darkynessLyssnar på musik

Choklad
2017-07-18 09:41
#4

Om du slutar vara rädd för det som hotar dig, så kommer du att må bra igen.

U R us

Upp till toppen
Annons: