Annons:
Etikettot
Läst 734 ggr
hund_katt
7/26/17, 3:00 PM

Nycklar som gått sönder

Drömde om att jag hade börjat på skolan igen(naturbruksgymnasium, bor på internatet). Jag hade fått nycklarna och sen hade vi lite praktiska lektioner eller liknande, vi var hos kossorna bland annat. Jag går hundutbildningen, på skolan har vi två hundstall, ett litet och ett stort. Ettorna får alltid ha det lilla för sig själva, och jag drömde nu om att jag hade satt mina hundar i det lilla hundstallet, trots att jag börjat tvåan. Kom sedan på det och flyttade mina hundar. Jag skulle sedan hitta var jag skulle bo, för det var ganska annorlunda från hur skolan ser ut på riktigt, allt var annorlunda faktiskt. Själva skolbyggdnaderna(alltså inte stallarna och maskinhallarna, utan matsal, elevboende och lektionssalar) såg ut som min lågstadieskola. Och jag tänkte på det i drömmen, något i stil med "varflr ser skolan ut som min förra skola? Aah, kanske är samma stil bara för det är samma kommun". Det märkliga är att det inte är samma kommun, och jag har ju sett skolan innan liksom xD så vet ju att skolan inte ser ut så. Jag fick hjälp av en av fritidsledarna för att hitta var jag skulle bo, och det var också helt nytt. Hon ledde mig bakom skolan, och på en källarvåning typ, alltså man kom till källarvåningen utifrån, så det var ingen "dold" källare, eller vad det heter. Alltså framifrån byggnaden såg man inte källaren, men bakom kunde man se den.. Där var ett garage, och fritidsledaren sa att man kunde ställa bilen där. När jag kom in så såg var det en hall med fyra rum som connectade. Det var lite typ, london-stuk på det. Väggarna var byggda av större runda stenar, och dörrarna hade ett grönt "tak", ett sånt i tyg, liknande som man har över fönster. Ja.. london stil? Det fanns ett sällskapsrum med, med en soffa. Jag tog fram nycklarna, först hittade jag bara mina vanliga nycklar, sen hittade jag skolnycklarna, och då såg jag att ena nyckeln, till mitt rum, var sönder. Bara själva "handtaget" på nyckeln, så den funkade fortfarande. Var som någon klippt av en bit av handtaget liksom. Kollade sedan på de andra nycklarna och det var likadant på några av de nycklarna med. Såg sedan att alla dom jag umgås med på skolan satt i sällskapsrummet. Men det var samtidigt oklart om det var sällskapsrummet eller om det var i mitt rum dom satt i, vet att jag i drömmen blev lite förvirrad och tänkte på vilket rum vi var i, och försökte hitta saker som visade om vi var i mitt rum eller inte. Det var typ det jag kom ihåg.. jättesnurrigt blev det, men det är framförallt nycklarna som jag blev mest fundersam över, det måste väll betyda något att dom bara gått sönder, bara av att ligga i min ficka?

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Choklad
7/29/17, 12:51 PM
#1

nycklar står för att man har tillgång till något, men det verkar som att du är rädd att du har förlorat din tillgång till något som du behöver.

Fundera lite över vad det kan vara som du känner dig osäker inför

U R us

Upp till toppen
Annons: