Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 4534 ggr
[Sandi92]
2017-09-22 20:43

Drömmer om alkohol och droger

Drömmer med jämna mellanrum att jag dricker och blir full/tar droger och blir hög. Har drömt det tre nätter i rad nu. Vad kan det betyda?

Annons:
unbreakable8
2017-09-25 20:18
#1

Brukar du dricka och ta droger?  I annat fall kan det handla om att du vill fly från vissa ansvar i ditt liv?

Choklad
2017-09-26 12:46
#2

droger och sprit brukar man ta då man känner sig nere på något sätt, som någon sorts ersättning  för något som man saknar. 

Finns det något som du gör i verkligheten som får dig att glömma bort dina känslor som du inte orkar med att känna?

U R us

[Sandi92]
2017-09-26 23:07
#3

#1 Brukar dricka ibland, men inte ta droger. (Bara testat en gång). Känner att jag vill fly verkligheten ganska ofta så det kan det säkert vara. #2 Just det att ha känslor som jag inte vill känna stämmer. Försöker helst glömma och "stoppa undan" sånt som är jobbigt.

Choklad
2017-09-27 10:03
#4

# 3

det är mänskligt att "stoppa undan" sådant som är för jobbigt att hantera. Vad kan det vara som du "stoppar undan" tankarna med istället för att ta itu med problemen? Har du tänkt på vad det kan vara? Eftersom du drömmer om droger, så är du kanske inte medveten om ditt beteende eller annat som du tar till för att glömma det jobbig, och vad är det som gör att du hindrar dig själv från att ta tag i saker och ting?

U R us

Upp till toppen
Annons: