Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 2144 ggr
Huldan
9/29/17, 3:28 AM

Drömmar om misskötsel av djur

Jag har så länge jag kan minnas, i perioder haft återkommande drömmar om att jag missköter djur. Det handlar oftast om att jag plötsligt kommer på att jag har massa djur, eller öppnar en dörr oxh hittar djur jag hade glömt. Djuren har varit allt från kaniner och katter till hästar och möss och annat. Ibland, relativt ofta, är det djur jag har haft i verkligheten, ofta är jag medveten om att de egentligen borde vars döda och är glad över att se dem igen. Ibland är det högar av döda djur, ibland är det djur som sitter i sin egen avföring och nu senast var det en kanin med superlånga klor. I drömmen känner jag blandade känslor, glädje över att ha hittat djur, skuld, medlidande, skam, panik och en känsla av att ha tappat kontrollen. "Hur kunde det hör hända? Hur kunde jag glömma bort dem?"

Annons:
Tjeja
9/30/17, 2:47 PM
#1

Har drömt precis liknande drömnar. Själv tänker jag att drömmarna återspeglar något av sorgen mitt samvete över att kanske inte ha tänkt på dem på länge. Samt det dåliga samvetet jag hade när de levde över saker som jag önskar att jag gjort annorlunda eller bättre på något vis. (Det typiska föräldrasamvetet att man aldrig riktigt gjorde tillräckligt fast man gjorde sitt bästa hela tiden) För även om logiken säger mig att jag gjorde mittt bästa var kärlekens dåliga samvete ändå där. Hemskt att hitta sina älsklingar bortglömda och misskötta utan mat o vatten osv.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Choklad
10/2/17, 3:42 PM
#2

Om du tänker efter vad dessa djuren betyder för dig, och vad de har för beteende, så kan det vara så att det är ett beteende som liknar dina/ditt beteende i olika sätt att vara. 

Så det handlar troligen om hur du själv beter dig mot dig själv och andra. Och hur det påverkar dig själv.

U R us

Upp till toppen
Annons: