Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1454 ggr
Zadeira
9/30/17, 2:08 PM

Dröm om kärlek - vad betyder den?

Natten mellan torsdag och fredag drömde jag att jag träffade Lars Winnerbäck på en midsommarfest och vi blev kära vid första ögonkastet. Vi dansade, sjöng hans sånger och när vi skulle säga adjö för att han skulle med ett tåg bytte vi nummer och lovade att höras redan nästa dag. Jag var osäker på om han verkligen skulle höra av sig, men när vi skildes åt var jag ändå säker på att han skulle höra av sig. I drömmen kände jag verkligen förälskelse i hela kroppen. Pirret i magen, hjärtklappningen, lyckoruset osv när han berättade att han fallit för mig. Min partner i riktiga livet fanns inte med alls i drömmen.

När jag vaknade kände jag mig alldeles nykär och pirrig som om jag verkligen var helt nykär. Men jag blev genast osäker på om jag verkligen är kär i min partner. Jag älskar honom, men upplever ju inte alls den sortens nykär-känsla längre.. Har svårt att släppa funderingarna på kärlek nu överlag och undrar vad det betyder när man i en dröm verkligen upplever en enorm känsla av kärlek och förälskelse.. 

Är det någon som kan hjälpa mig tyda vad detta kan betyda?

Annons:
Tjeja
9/30/17, 2:20 PM
#1

Du längtar efter att få uppleva dessa känslor igen! Antingen berättar du att du saknar dessa känslor och vill jobba på en nytändning med din partner för att få tillbaka dessa känslor er emellan igen. Eller så kanske det är dags att tala om för din partner att du saknar dessa känslor och vill hitta ny kärlek.? Bara du själv vet vad du vill mest. Förälskelse går strax över igen och i fasta relationer kommer pirret minska och återkomma i perioder om man vårdar relationen. Men ingen nyförälskelse håller av sig själv i längden.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Zadeira
9/30/17, 2:33 PM
#2

#1 Vi har varit ihop i 6 år så det är ju inte konstigt att jag inte känner den där speciella nykära känslan som jag hade när vi träffades, eller som jag kände i drömmen. Det känns ju helt naturligt att den där blixtrande förälskelsen nu är mer en vardaglig kärlek och att vi älskar varandra på ett annat sätt än när vi nyss träffats.

Tjeja
9/30/17, 2:39 PM
#3

#2 precis! Antagligen just därför du saknar de känslorna. Kanske din övertygelse i drömmen att han skall komma tillbaka står för den trygghet du hänner i din nuvarande relation att ni kommer kunna skapa nytändning er två emellan när ni bestämmer er för det? 😊

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Choklad
10/2/17, 4:01 PM
#4

Då har jag en fråga till dig: hur upplever du att Lars Winnerbeck  beter sig ? Vad är det som du mest beundrade hos honom i drömmen? och i verkligheten)

Just det behöver du just nu. Och du har en tendens att göra samma saker, samma beteenden som han, det finns något som ni har gemensamt.

Allting i en dröm handlar om personen som drömmer den ( om det inte rör sig om en annan typ av dröm)

U R us

Zadeira
10/4/17, 10:49 AM
#5

#4 Jag har alltid identifierat mig och känt igen mig i Winnerbäcks texter, de har liksom på något sätt känts som "jag". Tror jag känt igen mig lite honom också om jag ska vara ärlig, och på något sätt känns det som att både jag och Winnerbäck har "vuxit upp" nu, förändrats, nått nya mål i livet. Men som att vi ändå båda två har samma känsla inom oss om vem vi är, eller var.

Choklad
10/4/17, 11:19 AM
#6

Då tror jag att du helt enkelt har gjort just det som du nu skrev- vuxit upp, och att du är i en bra balans i livet just nu. Saknar du det romantiska, så gör det romantiskt med din man, frun i äktenskapet kan ju också ordna lite extra romantik,  det kanske t om blir bättre ? 👍

U R us

Annons:
Effie
10/6/17, 10:20 AM
#7

Så om han är du - så är du kär I dig själv? Ja, jag menar inte bokstavligt, men är det ett spår att fundera vidare på? Ditt förhållande till dig själv?


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Zadeira
10/6/17, 12:16 PM
#8

#7 Ja det kan faktiskt vara något att fundera på. Mycket som pågår i mitt psykiska som jag bearbetar, kanske betyder drömmen att jag kommer hitta nån form av kärlek till mig själv om jag och min partner jobbar vidare på vårt förhållande, nån slags nytänding inte bara i förhållandet utan i min självkänsla.

Tjeja
10/8/17, 7:13 PM
#9

#7 och #8 Det tycker jag låter som en väldigt konstruktiv och bra tolkning! 👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: