Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 380 ggr
Samida
10/12/17, 12:14 PM

Varför har drömmen ändrat sig?

Inatt drömde om en kille som jag tidigare har drömt om. En period var det ganska mycket men nu har det varit lugnt fram tills inatt. 

Brukar vara en del känslor mellan oss i drömmen, men jag vet aldrig riktigt var jag har honom. Inatt så sa  han  direkt till mig om hur mycket han tyckte om mig och att han verkligen ville satsa på oss två. Samtidigt så hade jag en viss osäkerhet kvar då om han verkligen menade det så  han flera gånger gick iväg.. Men var gång vi träffade på varann igen, så kom han fram till mig och då riktigt jag kände att han verkligen tyckte om mig. 
Skillnaden i denna drömmen mot tidigare var att han verkligen sa vad han tyckte om mig. I de andra så har man bara "känt" att det har varit nåt. Men då har han även  han dragit sig undan och undvikt mig mer. 

Varför har drömmen ändrat sig på detta sätt? Hade det varit tvärtom att han istället hade sagt att han inte ville ha mig och man kände att det var så så hade det känt mer rimligt!

Irl så har vi liksom inte samma kontakt som tidigare.

Annons:
Choklad
10/12/17, 1:57 PM
#1

Drömmar  fungerar ju ofta som våra "känsloventiler". Här tror jag att du diskuterar med dig själv hur du känner inför detta, och hur du vill att det ska vara. 

Kontra  verkligheten, jag tror att du försöker finna en förnuftig lösning på problemet och någonstans i drömmens uttryck och symbolism så tror jag att du kan hitta svaret.

Men egentligen så har du en fråga som du vill ställa honom och det är vad han egentligen vill. Intuitivt känner du hans svar, men du vågar inte lita på den känslan eftersom det kan vara din egna önskan och det kanske inte stämmer överens med hans.  Vågar du vara så rättfram att du vågar fråga honom?

U R us

Samida
10/12/17, 2:45 PM
#2

#1 Känns lite konstigt. I verkliga livet har jag mer de tankarna att han inte är lika intresserad utav mig längre som han kanske har varit tidigare.  Men mitt undermedvetna kanske nu säger istället att det kanske inte behöver vara så? Jag vet egentligen ingenting utan bara antagit att så är fallet. 

Frågan är om jag vågar fråga?  Det är väl kanske det som mitt undermedvetna vill för att få ett riktigt svar, så man har det svart på vitt, hur det egentligen ligger till? 

När jag tänker efter så drömde jag när jag var yngre mycket om en killkompis som jag då faktiskt var förtjust i.  När jag sedan fick reda på några år senare att han då i samma veva var lite förtjust i mig med då, så försvann dessa drömmar.

Choklad
10/13/17, 11:19 AM
#3

Vi fungerar ju i samarbete med vårt undermedvetna, och drömmen är ett uttryck för allt vi tänker, önskar, är rädda för och vad vi gör och hur vi reagerar på allt som finns inom oss och runt omkring oss.  

Om du inte vågar fråga honom, så är ju det ok det också. Inget är egentligen fel, så länge vi inte skadar någon annan. 

Om du inte frågar, får du inget riktigt trovärdigt svar , och du kommer antagligen så småningom ändå att drömma om detta, för att det hela sedan rinner ut i sanden. Finns det en mening med er två, så kommer nog det hela att bli som det ska ändå. Allting är upp till dig och hur du hanterar situationen, det är ditt val hur du vill göra. 🙂

U R us

Upp till toppen
Annons: