Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 1554 ggr
unbreakable8
10/12/17, 7:38 PM

Krokodiler

En återkommande dröm..  om krokodiler.  Inatt var dom inte så stora.. jag var på nån form av krokodil uppfödarfarm där det fanns krokodiler i olika storlekar, men inte fullvuxna.  Men ibland drömmer jag om fullvuxna krokodiler och att jag måste varna människor och överlista krokodilerna till ett ställe så att människor kan ta sig över vattnet på ett annat ställe.  Känns som en påfrestande dröm då krokodiler kan ligga stilla och gömma sig och bara attackera helt plötsligt.

Men inatt var dom små iallafall och då var jag inte lika mycket på alerten eller rädd.  men jag varnade mina vänner om att även dom små kan bitas rejält.

Annons:
Choklad
10/13/17, 11:33 AM
#1

Krokodilerna representerar en rädsla som du har. 

De lever för det mesta i vattnet, så rädslan härstammar kanske från vatten? En situation som har skrämt dig där?

Men nu var krokodilerna små, och det tolkar jag som att du har gjort så att du inte är lika rädd längre, och det är , tror jag, din dröm som säger dig att du har gjrt framsteg i att slut vara rädd 🙂

U R us

unbreakable8
10/21/17, 7:29 AM
#2

Tack för tolkningen.  Ska fundera på det med vattnet ifall nåt hänt. Har ju åkt mycket båt.

Upp till toppen
Annons: