Annons:
Etikettmardrömmar
Läst 1010 ggr
edithpaulina
10/13/17, 5:06 PM

Nattskräck/terror

Nattskräck eller natt-terror som det också kallas är en annan sorts form av mardrömmar. Har inget minne av att jag led av detta under barndomen, förutom att jag alltid har pratat mycket i sömnen. Det är först nu i vuxen ålder (är 23 år) som jag har börjat uppleva nattskräck.

Det har hänt två gånger på några månader nu, jag drömmer något väldigt obehagligt, och jag börjar skrika i drömmen, men min röst kommer inte fram. Jag försöker pressa fram ett skrik, och tillslut vaknar jag av att jag gallskriker på riktigt och är livrädd. Jag kommer ihåg drömmarna väldigt tydligt såhär i efterhand.. 

Någon mer som lider av detta?

Annons:
Maria
10/13/17, 5:45 PM
#1

Det låter snarare som sömnparalys än nattskräck.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
10/13/17, 5:56 PM
#2

Jag drömmer mardrömmar i stort sett varje natt. Vaknar ofta gråtandes på riktigt. Har fått höra att jag gör mycket ljud också.

Bäst var när jag vaknade skrattandes. Det var härligt. Synd det inte hänt igen.

Choklad
10/14/17, 9:47 AM
#3

Nattskräck hade jag som barn kunde inte sova, och sedan klarade jag inte av skolan för jag var så trött jämt. Nattskräck trodde jag var då man är skräckslgen på natten, man vågar inte sova av olika anledningar. 

Jag tror inte du har nattskräck utan du har hemska mardrömmar, vad drömmer du om som skrämmer dig så ? 

https://www.1177.se/Skane/Stall-en-anonym-fraga/Fragor/Kan-nattskrack-forekomma-hos-vuxna/

U R us

edithpaulina
11/3/17, 11:47 AM
#4

@3 Den värsta gången drömde jag om att jag, min mamma och bror skulle låna toaletten av någon främling, i hans lägenhet. Det eskalerade snabbt och han blev hotfull, hotade min mamma och bror och band fast dem. Jag lyckades slita mig och sprang in på toaletten, låste in mig och ringde polisen. Mannen slog in dörren och kom mot mig med kniv. Försökte skrika men kom inte fram något ljud, pressade på mer. Drömmen slutade med att han böjde sig över mig och stack kniven i mig, varpå jag vaknade av mitt gallskrik.

Choklad
11/6/17, 10:46 AM
#5

#4😮

fy vilken hemsk dröm

Drömmen visar bl a att du inte känner dig säker ens bakom låsta dörrar.

U R us

Upp till toppen
Annons: