Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 552 ggr
Elina2567
11/2/17, 8:27 AM

Nedbrytande dröm

” du ser ansikten, många ansikten, men de är inte människor, i varje fall du kan inte känna igen dem som ansikten. De talar till dig, gapar och skriker på dig, flera olika röster på en gång, olika tonlägen. De tar upp alla fel och misstag du gjort under alla år, minsta lilla. De saker du skäms över, de saker du önskar att du gjort annorlunda. De är hotfulla, de vill dig illa men de rör dig inte. Du faller ner på knä, försöker hålla för öronen, de omringar dig, skriker och gapar. Du gråter, ber dem att sluta. De slutar inte. Du känner dig desperat, rädd, du tvivlar på dig själv. Du själv börjar skrika ”SLUTA SNÄLLA” för att överrösta dem, tillslut bryter du totalt ihop och säger ” snälla gud hjälp mig, jag ber dig, snälla Gud hjälp mig” Plötsligt slutar de skrika på dig, de säger alla på en gång, i de olika tonlägena ” Men vilken Gud?” Sen vaknar du. Hade samma dröm förra året i nästan 2 månader, nästan varje natt. förstörde min sömn minst sagt men den slutade helt den natten, i drömmen när jag inte var rädd längre och sa nått i stil med ” jag har valt och det är inte er jag valt” och har sen dess aldrig uppstått igen. jag har haft liknade drömmar sen ja var 12, men just med den frågeställningen ” men vilken Gud?” uppstod första gången när jag var 17 år och genomgick början av ett trauma, men då handlade det om en ”eld boll” en boll med vit flammande eld. Kommer aldrig glömma hur förtvivlad jag var. Men jag vet inte vad jag tror ang drömmarna, är det min hjärnas sätt att bearbeta min syn på min tro eller är det något annat, jag vet inte. Men oavsett vad hade de varit intressant och höra om andra haft liknande drömmar m.m o vad ni tänker ang dem. Mvh elina

Annons:
Choklad
11/2/17, 11:24 AM
#1

Jag har aldrig haft en sådan dröm- vilket jag är glad för. 

Jag tror att du själv tydde drömmen  när du säger att det handlar om att tro. 

Fråga dig själv vad du egentligen tror på, hur allt fungerar enligt dig. 

Håll fast vid det. 

Skuldkänslor är förödande, så dem behöver du göra dig av med. 

Det är ju så att det vi upplever på dagen och natten, i vårt vardagsliv, det behandlas av drömmarna, hjärna behöver hantera det vi har upplevt, och särskilt då det som har påverkat oss starkt rent känslomässigt. jag fysiskt också allt går igen inom oss och våra tankar, och det är tankarna som är starkast  och då har vi drömmarna som hjälper oss att behandla allt på ett bra sätt, som en läkeprocess och all "medicin" är ju inte alltid av det "snällare" slaget, ibland behöver vi få en obekväm behandling för att bli "friska", och just själva reningsprocessen kan vara tuff och jobbig på olika sätt. 

Jag tror att din dröm manar dig att ta ett beslut- och sedan ta tag i dina skuldkänslor, klarar du det inte själv så tala med någon som du litar på eller gå till en kurator t ex som kan leda dig till att förstå och ge dig verktyg som du kan ta till då du behöver det.

U R us

Elina2567
11/2/17, 12:45 PM
#2

Tack för ditt svar. Jag har även haft drömmar där någon sagt bibel verser som jag aldrig läst eller hört om, men som verkligen haft en god påverkan på min syn ang min vardag och det har skett sen jag var liten, drömmar jag troligtvis aldrig kommer glömma. Jag tror att det handlade lite om det som du säger. Däremot när jag hade de drömmarna som pågick så länge och som gjorde mig riktigt rädd, så vart jag inte på en dålig plats i livet direkt och har egentligen inte varit på många år. Så egentligen vet jag kanske inte vad jag ska tro ang de sakerna men jag vet i varje fall vad jag står ang min tro. Numera tynger inget utav detta mig, har väl egentligen inte försökt gräva särskilt mycket i det alls.

Choklad
11/6/17, 10:49 AM
#3

Det kan ha varit någon som har sänt dig dessa bibelverser- vem vet du nog bäst själv, det sker så mycket mellan himmel och gjord 🙂

U R us

Upp till toppen
Annons: