Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 614 ggr
Tyst
2017-11-10 11:34

Långa bekanta

Någon som vill hjälpa mig tolka?🙂

Denna dröm har jag nu drömt ca 6ggr i veckan under någon månad nu. Den är i stora drag likadan, skillnaderna ligger i vem det är som kommer på besök, jag tycker att drömmen är extremt obehaglig när jag drömmer.

I drömmen går jag och lägger mig och sover i mitt rum i pappas lägenhet. Jag vaknar av att det knackar på dörren, och jag tycker att det är konstigt att det knackar men vet på något vis alltid att det är någon jag känner. Jag hinner olika långt när jag stiger upp för att öppna men personen som knackar öppnar alltid dörren själv. Personen som är på besök är alltid som sitt vanliga jag, och beter sig inte annorlunda mot vad de gör "i verkligheten". Men de är långa, skulle säga att de är mellan 3 och 4 meter höga. De får huka sig för att komma in och få plats i lägenheten, och krångla sig fram för att gå runt i den.

De vill alltid ge mig något och är alltid jätteglada för att träffa mig. Det de ger mig är alltid saker som skulle ha väldigt stor betydelse för mig. Som exempel kom min dementa farmor med en bordsskiva till en bordsfot som jag hittade på vinden på landet i somras, foten hade hennes farfar snidat och den hade varit i hennes familj och stått framme i deras torp jämt. Först ville hon slänga den men då sa jag att jag gärna tar den och gör något av den iom att det är min gammelgammelfarfar som gjort den. Då blev hon väldigt arg och upprörd över att jag skulle ta ifrån henne något som hennes farfar gjort (det var demensen som talade, tio minuter senare skulle den slängas igen och så höll det på tills vi gömde foten för henne.)
Jag är först rätt glad över att se dem men sedan börjar längden på personerna bli oerhört obehagliga, sättet de går på hukandes genom lägenheten, att de måste krångla sig fram för att gå runt, gör att jag bara blir mer och mer illa till mods. När jag tillslut börjar bli rädd tar drömmen slut och jag vaknar kallsvettig men lugn, och kan somna om relativt lätt igen.

Några idéer?

Annons:
Choklad
2017-11-14 11:15
#1

Jag tror att dina drömmar är en sorts avreageringsdrömmar- kanske att du förstora upp vissa av dina beteenden som du har, har du en tendens att göra saker och ting mer betydelsefulla än vad de egentligen? kanske du oroar dig i onödan för saker och ting? Och att drömmen säger dig att vissa saker ska man lämna och inte bekymrar sig över i onödan, det mår du bara dåligt av. Lättare sagt än gjort visserligen. Men kanske du skuldbelägger dig själv för något?

U R us

Tyst
2017-11-14 11:35
#2

Kanske har du rätt. Alla de som kommer bryr jag mig ju väldigt mycket om, kanske för mycket. Jag skulle inte säga att jag oroar mig mycket men om det händer dåliga saker i dessa personers liv månar jag extremt mycket för att de skall må bra igen/att det som hänt skall lösa sig.

Personerna kanske tar för mycket plats i mitt liv så att jag konstant hamnar på andra plats och inte tar hand om mig själv ordentligt. Tänkte inte på det innan, men det känns ju ganska självklart nu.

Upp till toppen
Annons: