Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 701 ggr
Ono.
11/14/17, 2:13 PM

Mardröm

Jag sover i min säng och drömmer att jag blir nerdragen på golvet nedanför (av vad eller vem vet jag inte), liggandes på rygg och byter till fosterställning och jag bara snurrar och snurrar jättefort!! Flera flera varv, det är mörkt i hela drömmen, sen vaknar jag panikslagen med ont i mage och bröst! Hur kan det tolkas, om det går?

Annons:
Choklad
11/16/17, 10:55 AM
#1

Jag kommer att tänka på att du kanske gjorde en uku, och att det samtidigt fanns något som hindrade dig att fullfölja den. Samtidigt så verkar det som att du ber om beskydd för du känner dig liten och obeskyddad på något sätt? Det här med snurrandet kan tolkas som att allt går för fort i ditt liv just nu, kanske därför som du känner att du är obeskyddad? 

Med tanke på smärtan i mage och bröst, så kan smärtan ha framkallat det du upplevde, så du hade ont på riktigt och drömmen ville väck dig så att du kunde hjälpa dig själv, då du sov var du oskyddad och kunde inte hjälpa dig själv, du ser att det hela kan kopplas samman? Med det menar jag att om du har det stressigt just nu, så kan du ha fått smärtan pga av det, och tt uku:n kan tolkas som att du egentligen vill fly från denna stressituation

Och: vad är det som du inte vill/kan/vågar fullfölja ? Och vad händer om du låter bli? Har du lovat något som du inte kan hålla?

U R us

GemTwist
12/19/17, 10:04 PM
#2

Lider du av ångest/panikångest kan det vara att du fick en attack i sömnen. Ångest brukar visa sig med smärtai bröst och mage.

Ono.
1/5/18, 7:35 PM
#3

Jag var med om ett förhållande där psykisk misshandel uppstod.  Då jag förlorade nära och kära. Vart som isolerad en bra tid och ingenting var positivt. Så det kan handla om det?

Choklad
1/9/18, 2:49 PM
#4

Jag håller i det som  #2 skriver,  och det som gjorde att du snurrade, kan vara att du kände dig helt värnlös och att du var väldigt yr, vilket stämmer med en panik/ångest attack.

U R us

Choklad
1/9/18, 2:52 PM
#5

Sedan tror jag absolut att det kan handla om det som du har upplevt

U R us

Upp till toppen
Annons: