Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 811 ggr
Khjilö
11/16/17, 9:03 PM

Tolkning av stark dröm

Är det ngn som vill hjälpa mig med en drömtolkning? Gick ner i den matkällare som hörde till huset jag bodde i vid 10 års åldern. var glad att den var städad, tänkte inga gamla grejer kvar här. Såg sedan att det var en glasburk med ngt i. Tog med den upp o såg då att det var ett mänskligt hjärta i, som låg i vätska. Jag hällde ut vätskan o hjärtat på marken. Några möss kom o började nosa på det. Insåg då att det var mitt hjärta o tog upp det. Vaknade o kände mig ledsen.

Annons:
Choklad
11/21/17, 11:16 AM
#1

Vilken  intressant dröm

Jag tänker att du har sparat något från din barndom, som du nu är redo att att minnas.

Att du slänger ut det på marken, kan vara att du har förlorat minnet av det en gång, men nu kan du, som sagt, minnas igen, på något sätt vill du ändå ha kvar detta minne, dessa känslor, och mössen kan visa på att du tyckte att minnet/upplevelserna av det,  var små och obetydliga, men nu inser du att de är viktiga, även om du blir ledsen av det du minns. Saknar du något i ditt liv?

U R us

Khjilö
11/25/17, 11:18 PM
#2

Tack för fin input till tolkning. Jag tänker att det var en viktig vändpunkt i drömmen när jag tog upp hjärtat. På din fråga om vad jag saknar i livet så är det kärlek. Jag har tolkat den mer som om jag varit hjärtlös men nu känns den mer som om det är en pusselbit i vad jag saknat.

Choklad
11/27/17, 11:59 AM
#3

Kärlek är ju viktigt i vårt liv, så jag hoppas att du får din kärlek som du saknar 🙂

U R us

Khjilö
11/29/17, 8:17 AM
#4

Tack! Märkligt hur en dröm kan påverka så mycket. Men jag funderar ännu lite på den.

Choklad
11/29/17, 10:40 AM
#5

Vad funderar på specifikt? och hur känner du inför dina tankar på detta? fråga dig själv vad det är som känns ofärdigt.

U R us

Choklad
11/29/17, 10:43 AM
#6

när man drömmer om källare, så tyder det ofta på att man ser något minne  från barndomen, källare är/visar vårt ursprung, våra första upplevelser och de har skapat den grund vi står på, den som har påverkat hela vårt liv. Så hur källaren ser ut i din dröm, har stor betydelse, och vad du gjorde då du drömde om den.

U R us

Annons:
Khjilö
11/29/17, 9:08 PM
#7

Jag gick ner för jag skulle flytta o gå vidare o blev så snopen att hjärtat var kvar. Det som hänger kvar är denna förvåning: Trodde att hjärtat varit med hela tiden . Sen när jag väl får tag i det så slänger jag det, är inte rädd om mitt hjärta. Så drömmen visar kanske att innan jag kan gå vidare så behöver jag ta till mig känslorna??

Choklad
12/5/17, 11:21 AM
#8

Ja du tolkade det själv 👍

U R us

Upp till toppen
Annons: