Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 898 ggr
T14
11/19/17, 7:10 AM

Vad betyder drömmen?

Jag har de senaste dagarna drömt samma mardröm varje natt. Iallafall så minns jag i drömmen att jag drömt samma sak innan. Drömmen handlar om att jag vistas med en man som hela tiden försöker mörda mig. Han kan helt plötsligt börja jaga mig med en stor kniv, men om jag beter mig rätt och säger rätt saker så kan han lugna sig för en stund. Då går vi tex till stranden eller cyklar, och han är som en vanlig person. Men helt oprovocerat så kan han ta fram en stor sax/kniv och skära upp handlederna på mig. Drömmen slutar med att jag är jagad av honom och springer i panik. Hur tror ni jag ska tolka drömmen?

Annons:
Choklad
11/21/17, 11:01 AM
#1

Jag tror att det är den manliga delen av dig som överrumplar dig och vill ha slut på allt det kvinnligt i dig. 

(misstolka mig nu inte)

Den kvinnliga delen är det du tar emot energier med, och den manliga delen är den som ger ut energier

Så du har en obalans i dina energier.

Du ger för mycket energier på något sätt- så det skadar dig.

Tänk efter i vilka situationer i din vardag där du mår dåligt och vad som gör dig trött. 

Stranden och leken visar på balans i dina energier om du leker mer och kopplar av lite mer. Även cyklen visar på balans. 

Såhär "direkt" kommer jag att tänka på att du har för många krav på dig, för många måsten ? Ta en sak i taget och låt det ta den tid det behöver, och ta inte emot för många krav.

U R us

Khjilö
11/26/17, 8:50 AM
#2

Det jag kommer o tänka på när du beskriver slutet är att du på ngt sätt inte står på dig när det avser din kraft (manliga sida) . Kanske behöver du stå upp för ngt? Ett lite mer drastiskt sätt att se på att han jagar dig är att tänka att du sticker ifrån ngt.

Fred.d8
12/31/17, 3:05 AM
#3

Kanske ditt samvete som jagar dig. Med tanke på att han lugnade sig när du "Beter dig rätt, säger rätt saker" räddsla för att göra fel eller säga fel saker och bli straffad? Överösta räddslan att göra fel. Rikta in att villja- och söka -att göra och säga rätt.

Fred.d8
12/31/17, 3:17 AM
#4

1#"Jag tror att det är den manliga delen av dig som överrumplar dig och vill ha slut på allt det kvinnligt i dig. (misstolka mig inte) Den kvinnliga delen är det du tar emot energier med, och den manliga delen är den som ger ut energier" Hm Mycket Intressant! annars oftast uppfattning om det motsatta att kvinnliga är den som ger..men det du säger känns endå mer vad ska jag säga..rättvänt. Finns det någon källa tilll uppfattningen ? (Förlåt om jag går från ämnet.Ts får säga ifrån om inte vill ha inlägget!)

Choklad
12/31/17, 11:50 AM
#5

#4

den källan du menar har funnits i alla tider- kvinnligt tar emot, manligt ger. Som att mannen befruktar kvinnan,  alltså ger han något, ett liv, och det kan inte ske utan bådas samarbete, kvinnan tar emot och mannen ger. 

Nu vet jag inte riktigt hur du menar, men just i detta fallet har det inget med kvinnorätt/orättvisor att göra. Höger ger ut, vänster tar emot, handlar om balans också.

U R us

Upp till toppen
Annons: