Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 837 ggr
Spikmatta
2017-12-16 21:33

Drömmer om simbassänger

Jag har sedan en tid tillbaka upprepade drömmar om simbassänger. 🤦‍♂️Jag tycker att det är lite märkligt. Jag har ingen nära relation till simbassänger, men har heller ingenting emot dem. Drömmarna tar sig lite olika uttryck, men det de har gemensamt är att besöken i simbassängerna aldrig är planerade, utan bassängerna dyker bara upp. 

Häromnatten drömde jag att jag gick till en sjö (ingen sjö som jag känner igen från verkligheten) för att bada, men när jag kom dit så hade det hunnit bli mörkt ute och sjön låg svart. Jag gick ner i vattnet, men kände snart att jag ville upp, och då fick jag syn på en stege som ledde upp till en simbassäng. Jag började klättra på stegen, men insåg snart att den var mycket högre än vad den såg ut att vara. Jag fick svindel och trodde att jag skulle ramla ner, men lyckades ta mig hela vägen upp och kliva ner i simbassängen. 

När jag kom ner i simbassängen var det plötsligt en helt annan bassäng än den jag sett från sjön. Jag hade sett en motionsbassäng, men kom ner i en mindre och fyrkantigare bassäng, typ en sådan som man lär sig simma i. 

I många av drömmarna dyker simbassängerna upp på verkliga platser, men där det i verkligheten inte finns några simbassänger. Jag funderar nu på om simbassängerna är en symbol för någonting annat. Tankar kring detta?

Annons:
Choklad
2017-12-20 08:32
#1

Då jag drömmer att jag simmar i en bassäng brukar det vara ett tecken på att jag är på väg att bli sjuk, men det är min egna personliga erfarenhet.

Vatten brukar stå för känslor och liv, och kanske det är så att du just är så djupt inne i en känsla att du känner att du har svårt tt komma ur den? Att du på något sätt har fastnat i den, och du vet hur du ska komma ur den men det känns väldigt jobbigt och långt borta ?

U R us

Spikmatta
2017-12-21 20:21
#2

#1 Så kan det kanske vara. Det finns en situation som jag kämpar och kämpar för att komma ur, men målet känns väldigt långt borta. Det är ganska mycket frustration och oro i mitt liv just nu.

Upp till toppen
Annons: