Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1072 ggr
GemTwist
2017-12-19 22:01

Dröm om tänder...

Hejsan svejsan!

Jag har aldrig någonsin i mitt liv drömt om att tappa tänder eller tänder i allmänhet förrens de senaste två nätterna. Och eftersom det är ett återkommande tema så vill jag gärna få lite hjälp med att tyda dessa då jag har svårt att hitta tolkningar som passar in på drömmen.

Dröm 1:

Jag har kallats till tandläkaren för kontrollen av mina tänder (detta baseras på verklig information då jag vet att jag ska kallas om ett par månader för att se så jag inte har fler hål). När jag väl kommerdit träffar jag tandhygianisten (också från riktig fakta) som säger att jag har kallats för att jag fyra hål i en tand som behöver lagas. Jag är helt ok med detta, men när jag får se röntgenbilderna med mina hål i så konstaterar jag att det är ganska onödigt att laga dem hålen. för det där är ju i min plasttand. (jag kunde visst avgöra det på röntgenbilden, pga rotfyllning i den)(jag har en plasttand som är rotfylld, övre framtand). Alla fyra hålen var i denna tanden. Tandhygianisten ursäktar sig lite för missen och bestämmer sig sedan för att spendera tiden som är kvar att kolla mina tänder då istället för att laga dem. Saken är att jag har verkligen sjukt mycket plack på mina tänder i drömmen och jag får riktiga obehagskänslor att hon kan se min lilla hemlighet att jag ine tatt så ass bra hand om mina tänder. Jag visste däremot inte om att det var så illa för det syntes inte på framtänderna men på min ena hörntand gjordes det. Vaknar sedan upp.

Dröm 2:

Jag plockar ut mina tänder ur munnen. Känner mig ganska nöjd av att jag blir av med dem. Det är bara någon enstaka som lossnat. Börjar sedan känna runt i munnen och vikckar lite på tänderna för att se ifall ngon mer behöver dras ut. *samtidigt kontorllerar jag med tungan att jag inte fattas tänder jag behöver. Allt känns normalt och jag fattas inte några av mina riktiga tänder utan jag drar slutsatsen att det var kanske min visdomstand eller någon mysko tand som inte borde finnas där som drog ut av mig. Vickar sedan mer på en tand och är på väg att få loss den, men ångrar mig och inser att jag kanske inte bör plocka ut alla osm är lösa, då jag kanske blir av med en av de som jag behöver. vill ju inte attas några tänder eller ha gluggar. Tänekr lite på det och tänker att i så fall får de ge mig sådan porslinständer i nästan ehla munnen och ser det framför mig. Bestämmer mig att lägga tillbaka tanden på sin plats (den hade ännu inte åkt av helt) och bestämmer att jag får gå till tandläkaren med det. Så att jag inte gör något dumt. Kontrollerar ganska ofta att alla tänder är där som borde vara där och drar ännu en gång en slutsat satt jag måste haft tänder som kommit upp på något skumt sätt. Har lite svårt att inte vicka på den lösa tanden med tungan men klarar det. Vet att jag har fler tänder som är lösa, därav enf ramtand. söker upp på mobieln om tandlossning. Vaknar sedan upp. 

Bör tillägga att jag faktiskt gillar att gå till tandläkaren oh har lite små problem med att faktiskt göra allt jag borde md tänderna (tandtråd och dylikt)

Skulle vara jätte kul ifall någon vill hjälpa mig tyda dessa :)

Annons:
Choklad
2017-12-20 08:29
#1

Tänder står ibland för att man har förlorat sin stolthet bl a.

U R us

Upp till toppen
Annons: