Annons:
Etikettmardrömmar
Läst 1004 ggr
hund_katt
2017-12-27 22:58

åkte med fel tåg, förlorade min syster, tolkning?

Inatt drömde jag en riktigt obehaglig dröm. Kanske lite rörig, som de flesta drömmar är en ska försöka skriva så ni förstår.

Började med att jag var på stan med min lillasyster(8 år). Har ett svagt minne av att någon mer(antingen en kompis eller min äldre syster) var med. Jag var inte själv i alla fall. Vi skulle sedan gå mot stationen för att ta tåget hem(antar att det var hem, trots att det inte går några tåg hem) och min lillasyster börjar stöka runt och var jobbig, vägrade lyssna osv, och sprang i förväg upp mot stationen och sprang in i tåget. Jag och den andra som var med mig sprang efter, när vi kom fram till stationen står ett tåg över där gången är till nästa perrong(tåget min lillasyster gick på var på perrong nr två så att säga). alltså själva gången korsar tågbanan så man måste gå över rälsen för att komma till nästa perrong.
För att komma förbi tåget som stod i vägen var vi tvungna att kliva på tåget och sedan kliva av på andra sidan. Det var jättemycket folk! svämmade ut folk från vagnen, och alla klev på tåget min lillasyster var på, man såg hur folk verkligen klämde sig in på tåget. när vi lyckades komma på tåget för att komma över till andra sidan försvann alla människor på någon millisekund, och i samma veva stängdes dörrarna och tåget började åka iväg i full fart. Panik. Jag insåg att jag behövde trycka på nödstopp, men det kändes som en evighet innan jag lyckades trycka på knappen som var max 2 meter ifrån mig. tåget stannade, och vi rusade fram till där chauffören satt(själva platsen hon satt på såg ut som en busschaufförs plats, inte som ett tåg. och det var en dörr precis jämte precis som på en buss) och grät fram att hon hade börjat köra innan vi hann gå av, och att min lillasyster var på det andra tåget. Chauffören ursäktade sig och sa "oj, jag borde ha kollat innan jag stängde! men jag ska ringa så att ledningen vet vad som hänt". Det kändes som att jag aldrig skulle se min lillasyster igen och att hon var förlorad för alltid. Hopplöst. Bara att få oss tillbaka till stationen verkade hopplöst. och om jag kom till stationen igen så skulle ju tåget min lillasyster var på redan ha avgått. Och hur skulle jag veta vilken station hon hade gått av på? hon visste ju inte vilken station hon skulle gå av på. Hur skulle jag hitta henne om vi lyckades gå av på samma station? Hur skulle jag veta om något hade hänt?

i verkligheten hade det ju säkert inte känts lika hopplöst, och det hade gått ringa till hen som körde tåget osv om att leta upp min lillasyster på tåget, och det hade heller inte varit lika mycket folk(iaf inte de tåg som avgår från våran lilla stad). skulle inte ens hända att det fanns et tåg mitt i vägen man var tvungen att passera igenom, och hon hade aldrig fått för sig att springa iväg såpass långt. hon är väldigt bråkig och olydig och kan säkert komma på att springa iväg för att inte förstå allvaret. men i drömmen kändes det verkligen som att allt var förlorat och jag vaknade av att jag grät, lyckades inse att det inte hade hänt, men lyckades inte inse att det aldrig kommer hända förrän när jag vaknade igen på morgonen.

Blev verkligen jätterörigt, men kände mest för att skriva av mig då det var en otroligt jobbig dröm men om någon har någon tolkning på drömmen får ni gärna skriva. Jag har aldrig fattat hur huvudet kan komma på så korkade idéer som aldrig skulle funka i närheten av likadant som i verkligheten…

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
Upp till toppen
Annons: