Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 720 ggr
Mojma
2/16/18, 3:19 PM

Gränsland mellan sömn & vakenhet & fantasiland?

Hej! Detta är inget jag lider av men är nyfiken på vad det är. Det jag upplever stämmer inte in på tex Hypnagoga hallucinationer o den andra varianten av dem som heter typ likadant. Det som händer mig ibland när jag antingen tagit en powernap dagtid eller somnar till i soffan, dvs de korta sömnlägena, då kan jag komma in i en euforisk känsla som att jag är hög på all lycka o glädje, jag känner att jag är medveten om att det är "en dröm" men samtidigt är jag i gränslandet. Det är ofta bundet till min egen livssituation, dvs min verklighet, jag kommer ihåg mitt liv så att säga. Men ibland kan det sväva iväg och jag kan få "drömmar" också av ett annat liv. Ett tidigare liv känns det som. De 2 olika eller gemensamma sakerna upplever jag. Den sist nämnda (drömmar om ett annat liv) kan även hända närsom helst mitt på dagen. Det händer väldigt sällan men ändå. Någon som får en känsla av att veta vad mina tillstånd är? Inte läskigt mest häftigt men undrar mycket :)

Annons:
Choklad
2/19/18, 10:51 AM
#1

Det jag kan säg om detta tillstånd, är att du hamnar i "världar"  inom dig själv och även att du får komma till ställen som det inte finns någon (mig veterligen) förklaring på vad det är. Jag tror att du ska bara fortsätta att vara lycklig i detta, och följ med och ev lär dig mer om detta, och om dig själv. Jag kan rekommendera dig att lära dig mer om symboler och vad de kan betyda, hur de fungerar. I vår  inre värld kommuniceras det mycket genom just symboler.

U R us

Mojma
2/25/18, 7:25 PM
#2

Tack för ditt svar! Var kan jag läsa mer om det du nämner? :) Låter intressant! :)

Choklad
2/27/18, 2:08 PM
#3

Det finns en del olika böcker som handlar om symboler.  Och det finns på nätet också, men tänk på att drömmars symboler ofta är personliga, och de är också tydbara beroende på vad  man ser och på vad som händer i drömmen, symbolerna här har inte alltid samma betydelse varje gång, de kan ha sina variationer.

U R us

Upp till toppen
Annons: