Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 783 ggr
Nestet
2/16/18, 6:11 PM

Påfåglar / Fenix?

Hej! Jag undrar om någon kan hjälpa mig att tolka/vägleda mig i min dröm. Jag, min syster och min mamma äri Skåne och hälsar på en familj som jag känt sedan barnsben. Vi är hemma hos dom fast det här ett annat hus än det jag är van vid. Ibland tittar jag ut på en veranda och ibland är jag ute på verandan. Verandan är kvadratisk, ena långsidan går längs med husväggen som har vit puts, dörren ligger längst till höger, på kortsidorna finns träräcken. På andra långsidan längst bort till vänster börjar etn trappa med vitt trappräcke. Det är en sommarkväll. Det är lummig grönska utanför. Beroende på var jag står kan jag se lite av en sandstrand mellan träden. Himlens skiftar i olika rosa nyanser. Drömmen i övrigt är väldigt grön. Vi är nära varandra men ändå lite utspridda, det är alltid någon utomhus och alltid någon inomhus. Tydligen så brukar påfåglar röra sig i området och då och då tittar vi efter dom. Mamman i deras familj ropar försiktigt nedanför verandans trappa (Jag ser henne inte men vet att hon är där nere) att påfåglarna är här. (Jag ser btw aldrig hela trappan eller var den tar vägen utan bara kröken av den.) Vi står på lite olika håll och tittar. Jag får bråttom att ta kort med min mobil men jag är frustrerad för jag har blixt på = lite fördröjning, och jag har försökt fota ett par ggr och försökt att i fördröjningen ta bort blixten. Jag klickar på men mobilkameran segar. Jag känner mig orolig för att påfåglarna ska bli bländade och ge sig iväg eller bli aggressiva samtidigt är jag orolig för att jag inte ska kunna fånga dom på bild, det känns viktigt. Efter lite fram och tillbaka så står jag ändå och betraktar dom. Dom flyger omkring, dom landar ibland på ett räcke, längst bort på verandan, strax bakom trappstegsräcket sen flyger dom iväg till träden och sen kommer dom tillbaka osv. De är två gröna och en vit. Sittandes på räcket ser de precis ut som påfåglar. Dom går aldrig omkring på verandan. Dom landar och lyfter likt örnar/Fenix. Dom har otroligt kraftfulla vingar. Vingarna "fäller" ut sig som en solfjäder, som när påfågel reser stjärtfjädrarna. Dom har så vackra färger och är otroligt ståtliga. De finns en enorm elegans. Jag står ute på verandan, dom har precis landat på räcket, jag har en stund av total närvaro, jag står och betraktar deras färger och rörelser. Jag tycker att jag några gånger ser påfågeln, den som är närmast mig, kort titta lite mänskligt på mig. Som att den titta på mig med medkänsla. Jag tittar mer på den, jag står kvar där jag står men mitt huvud/ögon/fokus "sugs" in i en inzoomning så jag är ett två steg ifrån den samtidigt som jag vet att min kropp är längre bort. Omgivningen är utblurrad. Allt känns väldigt lugnt och stilla. Det känns vänligt och varmt. Den är väldigt lugn och jag ser hur den stora bröstkorgen vidgar sig i ett andetag. Jag känner det andetaget, jag känner värmen av det andetaget i dess kropp, jag känner att jag andas samma andetag som jag tittar på. Vi möts där och någonstans är vi en och samma. Det känns väldigt mäktigt. I nästa stund blir jag medveten om omgivningen och att alla är lite här och var.

Annons:
[VonSpace]
3/6/18, 7:23 PM
#1

Detta var en väldigt spännande dröm,Jag är ingen expert på drömtydning men jag kan dela med mig av det jag får till mig när jag läser vad du skrivit. Jag ser många symboler i sammanhanget: Hus=Din kropp/ditt varande Du är i ett annat hus än du är van vid vilket låter som att något håller på att skifta, men du är inte van vid det nya sättet att tänka på/att leva. Påfågel/fågel Fenix= det är nu tid för att visa dina sanna färger, återuppliva ditt självförtroende, tro på dig själv. Se på dig själv med medkänsla (såsom fågeln gjorde) Inzoom= du börjar närma dig ditt sanna jag. Drömmen är grön/rosa= ditt hjärtchakra. Talet 3 (3 påfåglar)= treenigheten där kropp, sinne och själ är förenade. Känns som att du går igenom en kärleksfull transformation! Hoppas att något jag skrivit får dig att känna resonans. Kärlek och ljus

Choklad
3/8/18, 1:47 PM
#2

Fågel Fenix är ju en symbol för att leva om och om igen, då den dör,  uppstår den återigen ur sin aska. Så du kanske upprepar något hela tiden? Påfågel står ofta för prakt och stolthet. 

Jag har inte läst igenom hela drömmen eftersom den är så pass lång att kommer att ta väldigt lång tid att tolka den ordentligt.

U R us

Upp till toppen
Annons: