Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 618 ggr
shia
3/9/18, 9:17 PM

hjälp, verklige dröm-igen! dem förra sanna

hej, asså idag har jag funderat väldigt mycket om drömmen jag drömde inatt som var väldiigt tydligt, anledninen- haft sådna tydliga drömmar tidigare som förberett mig på vad som komma skall, vissa helt obekripliga omöjliga som ändå sker.

första : när jag var nio skötte jag en shettis som såldes, jag visste ej vart hon for men allt jag önskade var att jag en dag skulle få träffa henne igen, någonstans under 3 år drömmer jag en väldigt realistisk dröm, flera gånger. Jag drömmer att hon står i sin hage, att jag går fram, kryper ned på knä och kramar om henne och det kändes så verkligt. tre år efter hon for, kom hon tillbaka och jag gick in till henne, satte mig ned på knä och kramade om henne och grät i hennes hals. 

det läskiga med det här, är att jag under dessa år inte hade en aning om vart hon var och att jag skulle träffa henne vore som 1 på miljonen, men det skedde.

andra: jag svälte mig själv, mådde dåligt(gjort läääänge) pressade mig mkt i skolan osv och mådde helt enkelt inte bra. Min värsta tanke var att min mentor skulle be att få prata med mig efter lektionen och att hon då skulle fråga hur det var osv, jag var rädd jag skulle säga sanningen.

jag drömde at efter en eng lektion, att hon skulle be om att få byta några ord med mig, jag blev riktigt nervös, å när hon fråga hur det var sa jag bra, men när hon frågade om det verkligen var så visste jag ej om jag skulle svara ja eller nej, jag drömde att jag sa något, men vet ej vad, sen sa hon något om att många var oroliga för mig, att hon var det, osv. vaknade sedan.

då började jag fundera ut massa olika eventuella konversationer och möjliga konsekvenser och motfrågor osv. och tre veckor senare, efter eng lektionen bad min mentor att få byta några ord med mig, jag vart skitnervös(då jag även drömt detta) och satte mig likadant som i drömmen på en bänk och skakade. (försökte att inte skaka) hon frågade hur det var, bra, är det verkligen så? ja. då sa hon att flera var oroliga för mig, lärare, klasskompisar(typ hela klassen ) och även hon osv. 

men, då jag drömt drömmen hade jag förberett mig på allt det och kunde svara så jag kom ur det smidigt. (men om jag ej drömt, hade jag kanske sagt sanning och att då allt brutit ut då, mina föräldrar hade fått veta, jag fått fara på bup osv ist för 2 år senare)

Tredje: detta var i höstas, jag mådde dåligt och funderart på ta mitt liv i några år(till och från) och jag drömde jag cyklade till en bro, och försökte hoppa. det lustiga med den här drömmen, är att den återkom 3 gånger,med olika slut. Första så hoppade jag, och dog, andra så skrev jag ett brev och var påväg att hoppa då en tant stoppade mig, polis osv vart inkopplat å bup å hela det. och tredje så hoppade jag, men överlevde å hamna på sjukhus osv. 

det som hände var at jag någon må senare, for från skolan å försökte hoppa från en bro, men en äldre dam stoppade mig och min kompis med skolfritidsledare och kurator och sedan mina föräldrar å sedan polis å allt sådant å jag for på bup(var helt borta typ, enda jag sa var förlåt i 3 tim)

därför jag nu är rädd det jag drömt nu kommer inträffa.

okej, till drömmen. 

jag och mina tre klasskompisar var på temadag i skolan, varav fysikläraren gav gåtor å uppdrag, minns inte så mkt av uppdraget annat än det fanns olika lösningar men jaja. sen så skulle vi prata med våran idrottslärare en och en. (typ om betyg osv) och här är det en blandning av mkt. 

idrottsläraren, var min idrottslärare, och var helt naturligt men idrottsläraren var en kille i klassen(höll på skratta ihjäl mig inombords när jag vaknade åt det)

Han hade ett papper, där man skulle fylla i, typ en blandning av olika fylla i papper från  bup med några andra frågor bara.

och efter några frågor var det en fråga jag stannade till på, man skulle skriva vad man visste om ätstörningar och vilka man visste fanns. Jag skrev anorexi, bulimi, ortodoxi, och den sista jag kom på kunde jag ej namnet på svenska, BED (binge eating disorder, hetsätningätstörning tror jag de betyd)

där väckte pappa mig så jag fick aldrig veta vad som skedde sen.

men just det där blandning av två personer, skola i annan miljö, allt var så rörigt. 

Hur ska jag tyda det här? vad ska jag förvänta mig? 

har framöver utvecklingssamtal med min idrottslärare(som är en av mina mentorer) och hälsosamtal med skolsyster, osv,

är jag knäpp i huvudet eller =P ?

Annons:
Choklad
3/10/18, 11:58 AM
#1

Om du skulle vilja välja en av drömmarna som du vill ha tolkad, och enbart drömmen- då kan jag se om jag kan hjälpa dig, detta är alldeles för långt och tar en väldig lång tid att tyda.

U R us

shia
3/10/18, 1:49 PM
#2

Heh, märkte jag var trött när jag skrev :) väldigt otydligt men den jag behöver hjälp att tyda är den jag drömde igår natt :) den "okej nu till drömmen" dem första är bara drömmar som varit verkliga och som blivit sanna och därför jag är orolig över denna :)

Choklad
3/14/18, 12:44 PM
#3

Verkar vara som att du på något sätt känner att du har krav på dig att du ska bevisa något, bekräfta något ?

U R us

Upp till toppen
Annons: