Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1366 ggr
Greta G
2018-05-21 17:13

återkommande dröm

Hej, har en återkommande dröm som följt mig genom flera år. Det handlar om mitt boende, att jag har blivit av med min lägenhet oftast, att jag sagt upp den men försöker ångra mig, eller att jag har en lägenhet men hittar den inte, har en nyckel men vet inte var jag bor. Senaste drömmen skulle jag flytta till en annan lägenhet men fick då veta att det var ett boende för narkomaner och ville då inte flytta dit men hade redan sagt upp min lägenhet och en ny hyresgäst skulle ta över den om x antal dagar. Jag har bott på söder mestadels av mitt vuxna liv och gör det idag med men i drömmarna har jag inget boende eller försöker hitta tillbaka till min första lägenhet på söder. I drömmarna ringer jag nästan alltid min nuvarande hyresvärd och ber om hjälp men jag får inte ta i någon. Denna dröm har jag drömt kanske 50 ggr på 5 år, vad jag minns och säkert fler som jag inte minns. Senast i förrgår natt. Någon som har en idé vad som är mitt problem eller vad detta betyder?

Annons:
MonicaLagerquist
2018-05-21 17:51
#1

Det låter som en strass dröm.

Stolt ägare till fem La permer

micki78
2018-05-21 18:07
#2

Låter som du undermedvetet kanske är rädd att bli bostadslös, eller att du undermedvetet är rädd att bli av med din trygghet. Det vi drömmer baserar sig delvis på vad vi gjort under dagen eller tidigare. Och visst spelar känslor in i våra drömmar.

jag har drömt ett par gånger att jag i framtiden (tror jag) går hem till min gamla lägenhet i tron om att det är mitt nuvarande hem och att min familj bor där, till att upptäcka att en helt ny familj bor där, och jag vet inte vart min familj är. Personligen för min del tror jag det handlar om min rädsla att förlora mina nära.

Greta G
2018-05-21 20:56
#3

vad menas med strass dröm?

Lussan20
2018-05-22 09:25
#4

Hejsan!

Min tro är att du känner dig hemlös i dig själv. Att du letar hem i ditt inre. När man inte hittar nycklar eller att de  inte passar så är det just detta att man inte hittar det  som kan låsa upp och förklara orsaken till hemlösheten.  Känslan av att inte ha ett hem och inte i det vakna hittar orsaken att inte komma in i svaren varför det kan göra att drömmen återkommer gång på gång.

Det kan vara  något som skapar drömmen av hemlöshet i nuet, men också långt tillbaka där man förlorade trygghet i de inre rummen. Boende står ofta för det inre, våra inre rum.

. Hur var det som barn? Förlorade du hemkänsla eller föräldrar, skilsmässa som gjorde hemlösheten i ditt inre?  Det är bara tankar jag har omkring din dröm…MvhWL

Greta G
2018-05-22 15:39
#5

Hej! Jag växte upp i ett mkt dysfunktionellt hem, dör det förekom missbruk och våld. Har aldrig hittat min trygghet hos mig själv och lever med psykisk ohälsa p ga av barndom plus adhd diagnos. Skilsmässan var det bästa som hände oss, vi slapp drickandet och våldet men så blev mamma också sjuk. (stroke) , började dricka och jag fick bli mamma till min egen mamma vid 16 års ålder och åter igen fanns det ingen trygghet. Vet bara inte hur jag ska kunna hitta den. Drömmen är oftast väldigt obehaglig, jag får panik för jag har ingenstans att bo, det finns ingen plats för mig att kalla mitt och idag är jag till viss del trygg i mitt hem då det inte finns missbruk eller våld men är ändå orolig i mig själv. tack för att du tog dig tid att svara!

Lussan20
2018-05-22 16:20
#6

Att vara mamma till sin egen mamma känner jag igen, det har jag varit också. Just denna otrygghet att inte ha en mamma i barndomen gör att man inte känner sig hemma i sig själv. Kanske hittar du i drömmen svaret?

Man får ta hand om sig själv, älska det lilla barnet man bär inom sig. Vara det lilla barnets mamma. Säga-var trygg, jag tar hand om dig-. Det går faktiskt att värma det lilla barnet. Om du är i kontakt med drömmen så försök att finna ett rum fyllt av frid i drömmen, sommargardiner , sol och doft av syren, inred det som du känner ger ro. Ta en symbolisk nyckel i handen då du lägger dig. Om en del rum är mörka så är det barndomens mörka rum du ser, du kan då stänga de dörrarna i tanken. Lycka till önskar WL

Annons:
Greta G
2018-05-22 16:58
#7

#6. Tack <3

Upp till toppen
Annons: