Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 359 ggr
Choklad
5/25/18, 11:18 AM

Hur minnas sina drömmar?

Jag har börjat glömma mina drömmar igen, tyvärr. Men så kom jag på att om jag försöker att minnas en detalj åtminstone, så kanske jag lyckas minns . Och det går bra, hitintills. 

Så träning ger färdighet

U R us

Annons:
Tant Grön
5/25/18, 11:58 AM
#1

Om du har ett anteckningsblock bredvid sängen, och skriver upp dem så snart du vaknat, så borde du kunna minnas mer och mer av dem.

Lussan20
5/25/18, 3:04 PM
#2

Hejsan!

Förr mindes jag varenda detalj, långa filmer i drömmarna. Men sedan jag fick stroke och säkert lite ålders demens så minns jag bara fragment! Tråkigt för drömmarna var mycket rika och spännande.

Nu drömmer jag mest om underbara havsbad, kanske själslig rening? Min man säger att han aldrig drömmer. Hans undermedvetna är väldigt fördolt för honom, han har svårt i vaket tillstånd att förstå vissa samband!

Drömmar är spännande! Mvh/WL

Choklad
5/26/18, 10:00 AM
#3

#1

 jag hade det för många år sedan då jag började tolka drömmar, men  övergav det sedan. Jag tycker det är smidigare att prata in drömmen i mobilen, men har slutat med det också. När man har gjort det ett tag så behöver man inte notera drömmarna på det viset längre, utan man tolkar dem direkt då man vaknat och förstår för det mesta vad de vill säga. Men nu har det varit en lång period av glömda drömmar tyvärr. 

#2

Ja visst är drömmar spännande.  Jag har varit väldigt stressad inom mig så kanske därför som jag inte kommer ihåg mina drömmar som jag borde? Men det funkar med att försöka komma ihåg små saker, det har redan blivit bättre 🙂

U R us

Upp till toppen
Annons: