Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 858 ggr
JanuariHermelin
2018-08-07 21:35

Återkommande drömmar om Tigrar

Hej! Jag är 16 år och har ända sedan jag var liten haft drömmar om en tiger, detta drar sig tillbaka så länge jag kan minnas. Jag har ett flertal minnen som jag i yngre dar trodde var verkliga men som jag nu när jag är lite äldre ju förstår bara var drömmar. Jag hade minnen av att jag hade sett en tiger vid vår sommarstuga och jag var helt övertygad om att det var verkligt.

Drömmarna handlade ofta om att tigern i fråga var ett hot och jag kände ett ansvar att beskydda mina nära. Jag hade flera av den sortens drömmar när jag var liten där någon form av exotiskt rovdjur hotade, i perioder var det ormar också men oftast var det tigrar. Detta är något som jag inte grubblat allt för mycket på under senare år och har tänkt på det som något som endast hände när jag var liten, men inatt fick jag ännu en gång besök av tigern. Mer eller mindre förvånansvärt är att inte mycket hade förändrats i drömmen, den här gången var drömmen extra verklig eftersom den började med att jag vaknade och steg upp ur sängen.  Jag märkte att ingen av mina familjemedlemmar var hemma och balkongdörren stod öppen, vid balkongdörren stod tigern.

Den var annorlunda den här gången, i vanliga fall brukar det bara vara en helt vanlig orange, svart och vit tiger, men den här gången var tigerns päls i en svart/grå nästan blåaktig färg. Denna dröm fick mig att inse att jag även på senare år fortsatt ha drömmar om tigern, men jag har aldrig kopplat dem till de drömmar jag hade som liten. Jag kom att tänka på en väldigt intensiv dröm jag hade för vad jag tror kan vara ungefär ett år sedan. I den drömmen gick ryktet i min hemort att det fanns en tiger i skogen. Hela min skola var då ute i skogen och sökte efter tigern, och jag fann den. Som jag sa kopplade jag det inte till de drömmar jag hade som liten, men när jag nu kommit att fundera över det känns det som att de har med varandra att göra.

Alla dessa drömmar har mer gemensamt än bara tigern, de har alla stannat kvar i minnet och kanske är det eftersom de alla i stunden känts väldigt verkliga trots deras osannolika innehåll.

Det finns en person som jag varit förälskad i under mer än två års tid, han är tre år äldre än vad jag är och han är en av min brors bästa vänner. Om jag skulle beskriva min relation till den här personen skulle jag säga att det inte alltid kommer naturligt för oss att interagera, och jag blir ofta väldigt självmedveten runt honom, men trots detta har jag alltid känt någon form av ömsesidig förståelse. Trots att hans roll i mitt liv inte är so självklar från början har han av någon anledning stor betydelse för mig.

I vanliga fall i livet känner jag att det är något som drar i mig, något säger att jag borde vara någon annanstans, men runt honom känns det som jag är där jag ska vara.

 Jag började fundera över kinesisk astrologi, och jag kom över det faktum att den här personen jag tycker så mycket om är född i tigerns år. Det må vara ett sammanträffande, men jag tycker det är ett intressant sammanträffande. Själv är jag för övrigt född i ormens år, vilket är ett djur som jag ju också fått besök av i mina drömmar.

Vad tror ni att den återkommande tigern kan betyda?

Annons:
Upp till toppen
Annons: