Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 499 ggr
[11:11]
9/1/18, 12:38 PM

Drömmar

Hej. Jag har haft några konstiga drömmar den senaste tiden som jag skulle vilja dela med mig utav.

I den första drömmen så blev jag utvald som mästare till härskaren över alla hästarna. Jag är ingen häst-entusiast.. så jag kan inte säga vilken exakt ras det var. Men det var den största, starkaste, snyggaste, smidigaste, snabbaste och smartaste häst.. som jag någonsin har sett / träffat i mitt liv. Det var en vit korthårig häst med en lång man och svans och så lite hår på hovarna. Han gick väldigt elegant emot mig med huvudet högt upp i skyn. Energin som utstrålade ifrån honom var.. extremt kraftfull. Och när jag såg in i hans ögon.. så var det som att titta in i en människas ögon. Samma nivå av medvetenhet. Han var en lugn, gammal, vis och nobel själ med ett rent och starkt hjärta. Jag kände mig oerhört hedrad över att han frivilligt valde just mig.. utav miljontals andra människor.. som sin mästare. Jag hoppade upp på honom. Sen så red vi tillsammans barbacka över dem gröna ängarna.. under en snabbt stigande sol.

Därefter så drömde jag om att jag klättrade upp till toppen utav det högsta berget och däruppe så hittade jag en vit fågel som kunde göra sig själv osynlig inför andra människor. Varför hon valde att visa sig för just mig.. vet jag inte. Men hon flög ner och satte sig på min högra hand och sjöng en fin sång. Sen så gav jag henne lite frön och efter att  hon hade ätit upp dem så ville hon stolt visa upp sitt bo för mig.

Efter det så drömde jag om att jag hade nått slutet utav min långa resa och där vid slutet så möttes jag utav en kvinna som sade att det sista jag behövde göra nu var att släppa taget. Jag föll ner på mina bara knän och började gråta inför henne. Jag sade till henne att jag inte kunde släppa taget.. för att jag älskar dem runtomkring mig alldeles för mycket. Men då lade hon sin hand på min högra axel och sade - om du verkligen älskar dem, så släpp taget.

Sen efter det så drömde jag om att jag hoppade ut för ett stup och föll ner i havet där jag sedan drunknade men sen så kände jag liv i mig igen så jag simmade upp till ytan och när jag skulle ta mitt första andetag… så vaknade jag.

I den första drömmen så kände jag mig som sagt hedrad. I den andra drömmen så kände jag att jag skulle vara stolt över den jag är och vad jag har åstadkommit. I den tredje drömmen så kände jag mig rädd och osäker. Sen i den sista drömmen så kändes det som att jag dog och återuppstod.

Vad är era tankar omkring detta? Har ni varit med om någonting liknande? Skriv då gärna ett svar därunder och tack för att ni läste.

Annons:
Upp till toppen
Annons: