Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 986 ggr
Jenny246
9/7/18, 9:30 AM

Drömmer om samma miljöer

Hej! Jag har alltid drömt mycket och kommer ofta ihåg mina drömmar. Vissa dagar vet jag inte vad som är verklighet och vad som är dröm. Eller så sitter känslan från nattens dröm kvar i kroppen under hela dagen. Men det jag funderar över är att jag emellanåt återkommer till miljöer som jag besökt i tidigare drömmar. Ibland är jag medveten om detta i drömmen och kan därför navigera mig runt. Väldigt praktiskt om jag drömmer att jag blir jagad🙂 Ibland kan jag konstatera att jag besökt miljön förut först när jag vaknar. Är nyfiken på hur detta kommer sig, hur det hänger ihop och om det är vanligt.

Annons:
Choklad
9/10/18, 2:42 PM
#1

Du är inte ensam om att ha tillbakablickar- kanske  du omedvetet söker en önskad variation på någon händelse som är viktig för dig, och då passar drömmen på att visa olika förslag. Jag tror att du drömmen en form av klardrömmar, då kan mn gör så här

U R us

Jenny246
12/10/18, 7:01 PM
#2

Oj vad spännande! Tack så jättemkt!

-Aida-
12/10/18, 9:41 PM
#3

Miljöer kan helt klart ha olika betydelser, inte helt ovanligt att drömma om samma miljöer som förut. Hade en dröm när jag var liten att jag och flera var fast i en byggnad med pussel, för att klara ett rum i taget och gå vidare, vi misslyckades då och det blev ett blodbad, men när jag hamnade där igen efter några år, kunde jag lätt navigera igenom pusslen och rädda gruppen. Ibland inser vi inte saker föränn långt efter, nya kunskaper uppdaterar äldre kunskaper, lärdomar, självinsikter, beslutsfattning, problemlösning. Miljöer har många olika betydelser beroende på vad drömmen i sig betyder och hur det ser ut, mörkt, ljust, grönskog, träsk, berg osv.

Upp till toppen
Annons: