Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 348 ggr
Knockknock
2018-10-28 18:50

Betydelse?

Hallå! hade en dröm härom natten där jag träffade en gammal lärare som hade en parallellklass till mig (Kerstin kanske hon hette, minns inte riktigt) men det var när jag vart runt 10 år, lite mindre kanske. I drömmen hade jag och min sambo problem med ventilationen i vår lägenhet och det hade Kerstin också som bodde en våning upp, hon skulle reparera sin och erbjöd sig att hjälpa oss. Jag vaknade och noterade att kvinnan var med i drömmen och tyckte det var lite märkligt då jag varken träffat eller sett kvinnan på de närmsta 20åren. Senare under dagen när jag är på gymmet och tränar så kommer självklart hon in på gymmet och jag kunde inte annat än och börja små skratta över det hela,)(i drömmen var hon runt 25 års åldern medan i verkligheten är hon i 60 års åldern.) Jag ville gå fram till kvinnan och berätta om det hela med det fanns inget direkt läge och hon skulle väl tycka man var konstig eller nått :) Ska för övrigt säga att jag drömmer extremt mycket och har ofta väldigt speciella drömmar, men har inte tidigare drömt om någon jag inte sett på 20 år för att se sedan se denne samma dag Har detta någon betydelse eller hur ska jag tolka det hela? Är nyfiken på om någon kan hjälpa mig \\ Richard

Annons:
-Aida-
2018-11-01 17:02
#1

Det är väl detta man kallar en slump eller tillfällfighet.
Drömmen generellt kan betyda att du kommer bemöta något gammalt eller något från förr på ett personligt plan.
Även om du inte sett eller drömt om människan på 20 år, så är det vanligt att man åter igen drömmer om folk man mött längre tillbaka. Lite märkligt kan det kännas men dom spelar in som en symbol från det som varit. Hennes roll som lärare kan ses som vägledare bland annat och kan då spela in som guide/vägledare/vägvisare i drömmar.

Upp till toppen
Annons: