Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 303 ggr
Travis D
11/12/18, 11:20 AM

Drömde om min häst, ganska obehaglig

Jag hängde med några i ett köpcenter. Jag tror det var Matilda någon mer och en ganska mystisk person. Vi var stora som Arietty (sök på lånaren arietty det är en film) så det var ganska svår .Sedan hittade vi en låda med 3 par vingar. Jag höll i en liten häst av okänd anledning men vi tog vingarna och flög upp. Då höll matida och den där andra tjejen i den mystiska personen när vi flög. Vi flög upp på en affär som hade ca 25 cm mellan affärens tak och köpcentrumets tak. I taket var det ett hål. Vi tänkte flyga upp men Matilda sa att det faktiskt var den mystiska personens vingar och att jag skulle ge mina till henne. Så jag gav dom till henne och dom flög upp utan mig.

Jag ledde hästen till hålet i taket och jag ställde mig på den och klättrade upp. Och drog sedan med mig hästen upp. Jag ledde hästen till en plats där det stod vänta på service. Jag väntade inte länge förrän det kom någon, en ganska stor svart man i kostym. Han frågade förvånat hur jag kom upp hit med hästen och jag förklarade att jag flög hit. Han gick med mig och berättade om stället, jag var i typ mellan himmelen där man kunde kolla olika platser och testa på att bo i dom så man visste vart man ville i sitt nästa liv. Vi gick till en plats med ganska mycket folk. Det var ett hus sedan två rulltrappor, en som går upp och sedan en som går ned, sen var det ett till hus men som var med som en tågstation typ. Jag satte hästen i en hiss och jag gick på rulltrappan. Vi färdades i samma hastighet ner och hon stod och kollade på mig i hissen. Jag förstod då att det var kakan. Hon hade av någon anledning på sig sin utrustning. Vi kom ner och jag tog Kakan. Mer minns jag inte om början.

Såhär gick det en bit in i drömmen.

Jag lämnade kakan och bad henne stå där jag lämnade henne då jag skulle sova en bit bort. Nästa dag gick jag för att hämta henne och där stod hon, duktig hon är som står kvar! Men något var riktigt fel. Hon var lerig och blodig. Hennes framhovar var helt sönder så man såg vitt skelett, alltså som om något stort och tungt hade krossat dom. Hon hade rivmärken som var blodiga på ryggen. P.g.a Skadorna haltade hon massor och jag visste att jag var tvungen att får upp henne akut. Jag ledde henne till en mörk platt yta där Nysve stod. Där stod Nelson. jag berättade om Karins skador han kollade på dom. Hon led verkligen..

Efter ett tag kom Tove och några jag inte kände igen. Jag berättade om vad som hänt och hon berättade att jag antagligen hade ställt henne på jakt mark där dom jagat i FULL galopp och att Karin antagligen inte flyttat på sig och då blivit trampad. Och självklart också hur korkad jag var som ställt henne där. Så fort hon gått kom några brådskande.

En av dom var skadade och kunde inte gå. Jag erbjöd dom att låna Nysve upp till rulltrappan som tog än härifrån och dom red dit. Jag ledde med Karin men efter som hon hade så ont tog det tid. jag kom till trappan och lastade Karin i någon sorts hiss och jag åkte rulltrappan bredvid så hon inte skulle känna sig ensam.

När vi kom upp letade jag efter mamma men hon var inte där. Jag råkade åka ner igen och tänkte springa upp men det var för mycket folk bakom och jag kunde inte hoppa till rulltrappan som gick upp så jag fick åka ner. När jag kom ner så trillade jag och alla gick runt jag lyckades resa mig upp och ställa mig i den andra rulltrappan och nu åkte jag äntligen upp igen. Och jag kollade henne i ögonen igen och hon kollade in i mina.

Annons:
Travis D
11/12/18, 11:21 AM
#1

Det var så den slutade, jag blev väckt av min brorsa. Vad kan denna betyda? tror ni den betyder något speciellt? Blev orolig för vaknade och hade typ ont i hjärtat men idag ska vi inte till hästarna då mamma ska på möte idag och jag är rädd att den varnar för något eller så..

Har haft upprepade drömmar om att någon lastar Kakan och åker iväg med henne och att jag försöker springa efter men självklart inte hinner ifatt..

-Aida-
11/12/18, 4:23 PM
#2

När man drömmer om sina djur, är det oftast kärleken till dom man känner, man kanske oroar sig för dom i sitt dagliga liv. Drömmar återspeglar det vi känner och upplever.
Din dröm verkar enligt mig, tyda på att du är en person som klarar dig själv väldigt bra i de situationer du möter, du kan ta kommandot när det behövs och styra dig i rätt riktning. Du verkar ha något viktigt/avgörande val framför dig. Att kunna flyga tyder ofta på en känsla av frihet eller att man når de högre höjder/mål man satt för sig själv eller är på god väg dit. Det kanske går lite sådär, men du är på väg uppåt så att säga, du tar den hjälp du behöver för att nå ditt mål. Hästar är en utmärkt symbol för ledarskap, jag vet dock inte om du är mer orolig för hästens välmående, att detta spelar in i Drömmens symbolik. Ofta är hemska drömmar om djur inte så hemska i betydelsen, att de har sin grund i oro än något annat.
Har du begått något misstag eller ser du ner på dina förmågor? Du behöver inte svara, din dröm var lite svår att tyda bara.

Travis D
11/12/18, 5:51 PM
#3

#2 drömde denna dröm inatt efter att jag gråtit för att jag kanske inte skulle kunna ha kvar henne så kanske handlar det om det 🙂

ja jag har ju haft väldigt många problem med mig själv (kolla skriva av mig tråden på tonåringar.ifokus så förstår du nog lite mer om det 🙂 )

Upp till toppen
Annons: