Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 505 ggr
Rosisa00
2018-11-21 06:39

Hjälp med drömtydelse

Har jätte svårt att tolka den här drömmen så skriver här för att se om någon kan hjälpa mig att tyda den. :) Drömmen började med att vi var vid något konstigt hus och lyssnade på musik. Och någon kommer och drar loss våran extra spis och ska flytta på den. Jag ser inte vad de gör eftersom jag är i rummet bredvid men de pratar väldigt mycket och tillslut hör jag ett högt buller som då visst var att det blev kortslutning och någon nästan fick en elchock. Sedan är det en del jag inte minns så mycket av men snart befinner vi oss på en väg med tre hundar och min bästa vän går med en hamster i handen också. Två små hundar och en stor. Våra föräldrar går också fast lite längre bak på vägen. Så råkqr vi gå in på en fotbollsplan men det gick bra och vi tog oss ut. Men då hade våra föräldrar redan åkt, min pappa ringer och frågar var jag är men jag svarar bara med att jag är ute. Jag ville inte ansvara för honom när han var sjuk eller något sånt. Och eftersom min bästa vän och jag inte bor så nära så fick vi skiljas åt och hundarna var hennes (hon har bara en hund på riktigt som är en schäfer) så jag tog bussen. Sitter bredvid någon man i kostym men tänker inte på det någon mer. Men så råkar jag missa att hoppa av och bestämmer mig för att hoppa av vid nästa hållplats som jag varit vid någon gång, fast i verkligheten vet jag inte ens var det ligger. Så jag går in i köpcentrumet för att försöka hitta en tunnelbana för att ta mig hem. Köpcentrumet har massa konstiga broar och flera gånger får jag för mig att hoppa över saker. En av gångerna så ser de som jobbar i ett café att jag bara hoppar in och jag ser hur de tror att jag snattar men jag lyfter snabbt upp händerna så de ser att jag bara tricksar och de båda ropar "Weeeeyy" som ett slags jubel och jag springer vidare. Jag passerar ett område med någon slags restaurang servering och det är några där som håller på att fixa någon slags fest. Jag sätter mig ner vid ett bord och den där gruppen som planerar festen säger snabbt att det där är deras bord så jag reser mig och går ut. Jag vet nu inte var jag är överhuvudtaget. Så jag promenerar runt och tillslut frågar jag någon om hon kan hjälpa mig hem. Det visar sig att hon var en utav de som planerade festen, hon är yngre än jag men hon bestämmer sig för att hjälpa mig. Så hon börjar gå mot en tunnelbana och vi hamnar på andra sidan tunnelbane rälset. Det är inget staket och det konstiga är att exakt det rälset har funnits i en annan dröm och man har kunnat krypa under en del av rälset för att kunna passera när ett tåg är där. Men det är så lågt att jag är rädd för att använda det så den där tjejen väntar på andra sidan medans jag försöker komma förbi när inget tåg är där. Jag tar mig förbi första rälset men så kommer ett tåg och jag får vänta. Samtidigt är det några byggarbetare som fixar ett tåg som är sönder bredvid. En utav dem tror att jag ska ta självmord och undrar vad jag gör där. Jag säger att jag bara försöker passera och han svarar med att man kan krypa under rälset och jag svarar så klart snabbt att jag inte vågar. Så han vänder sig om och fortsätter arbeta och jag tar mig snabbt förbi sista rälset. En kvinna inne i tunnelbanan säger att hon vet hur man tar sig till det område som jag då vet exakt hur jag tar mig hem ifrån men stöter då på tjejen som skulle hjälpa mig som står med sina vänner och presenterar mig. Hon säger "Det här är mina vänner, mina vänner det här är (mitt namn) och hon är självmordsbenägen" och jag svarar snabbt "Är jag inte, alls". Hon fortsätter med att säga "Hon är 13 eller 18 tror jag" och jag svarar med "Jag är 15" vilket jag är. Hon börjar påpeka att mitt hår är för ljust vilket jag då blev sur på. Efter det vaknade jag av min väckarklocka mitt i en intressant konversation som jag inte vet hur den skulle sluta. Men nu i efterhand minns jag att jag hade helt vitt hår av någon konstig anledning. Finna det någon snäll människa som kan hjälpa mig tolka det här för jag har verkligen ingen aning.

Annons:
-Aida-
2018-11-21 09:45
#1

Det är en ganska luddig dröm du har som innehåller mycket. Jag ser möjligheter du har framför dig, olika vägar att gå. Förväntningar du har på sig men du verkar samtidigt kunna hantera det. Hundar är en bra symbol för lojalitet/trogenhet, kanske en trogen vänskap? Bussen symboliserar ditt behov av att låta andra ta kommandot eller luta dig tillbaka för att låta andra ta mer ansvar, eller "hoppa på" nästa möjlighet. Mannen i kostym kan vara framgång du ser, en bra framtid du hoppas på eller har funderingar över. Du missade din hållplats och kanske har missat en chans på något i verkligheten, en möjlighet du lät trilla förbi kanske. Mekanikerna vid rälsen är en symbol för att du kan behöva assistans i något, vägledning kanske, eller något du behöver fixa som du inte gjort ännu. Konversationer om självmord kan innebära osäkerhet i en livssituation, du kanske har funderingar över något? Vitt är ofta en färg av kvaliteer så som: mogen, ärlig, ren, ödmjuk, lojal, de är också en färg av de högre makterna som gudarna och änglar. Du besitter nog egenskaper som symboliseras av färgen, alternativt så har du beskydd av de högre makterna.
Som sagt, lite luddig dröm.

Upp till toppen
Annons: