Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 606 ggr
Travis D
11/21/18, 8:27 AM

Drömde mer om hästar

Hej igen!

Drömde ännu en dröm om hästar och tänkte om ni kanske kunde hjälpa mig med denna också? :)

Såhär såg ln ut: Vi var bara på en del av ön, resten var typ avstängt med en osynlig vägg. På den delen av ön fanns det konstiga människor. Dm var ganska små och såg ut som liemannen och hade scream maskar. Dom gjorde ingenting mot någon vad jag vet. Ö delen vi va på var mest sand. Det var lite gräs sen en skog (bara kanske några träd var på vår sida) sen var det en osynlig gräns.

Jag vaknade upp på en ödeö. Dn var nästan instängslad, hade några stora stängsel men annars var den öppen, en stor port. Jag var där med ca 2-3 andra människor. 2 var kvinnor och 1 var man. Runt ön var det vatten, ganska grunt (d.v.s man kunde gå igenom) Jag vill av ön,, men något fick mig att vilja stanna. När jag tittade ut över vattnet såg jag massor med öar med ungefär lika stort mellanrum. Jag såg hästar som simmade och som var på öarna. Men samma sekund jag tänkte gå i vattnet fick jag syn på något. Eller snarare någon. Det kom en häst hitåt. Den kom upp ur vattnet och sprang snabbt upp mot gräset. Jag brydde mig inte mer om den. Sen kom det ca 3 hästar till. Minns dock inte färgerna just nu. Jag funderade på vad jag skulle göra när plötsligt kommer en hel flock hästar, säkert 5-8 stycken galopperandes över vattnet. Alla var påväg mot oss. Strax efter kom 3 ryttare i full galopp, 2 men och 1 kvinna, dom höll i små pistoler. Hästarna sprang med panik in i skogen och dom 3 ryttarna kom upp på vår strand. Jag skrek bestämt att dom inte fick jaga “våra” hästar och hon frågade med både mod och tveksamhet “har du bevis på att dom där hästarna är era?” Jag funderade och sa våghalsigt “Ja” av någon anledning trodde hon mig och dom vände om. Dom skrämda hästarna kom tillbaka till stranden och gick till gräset och började beta. Sen kom en häst som jag sett simma i timmar. Den var brun med svart man och svans. När han kom upp på land la han sig ner utmattat. Jag frågade “har du simmat länge” och fick svaret “ja i flera mil” sen gick han bort till dom andra hästarna. Då började det komma folk. Det kom säkert 3 familjer och en ganska ung kille, ca 13 år (som jag) och vi började “leka”. Tror vi körde typ kull i början. Det fanns en typ påle som satt fast och sedan hängde det en stor påle som man kunde liksom putta runt i en cirkel runt den andra pålen. Då körde vi att man skulle springa in och ut (slalom) medans den åkte runt.

Det är allt jag minns.

Annons:
-Aida-
11/21/18, 10:23 AM
#1

Att vara fast på en ö symboliserar tvång i något eller att man kan inte ta sig undan en situation. Osynliga väggen är avskildhet ifrån något, ett ställe eller personer. Liemannen är en symbol för död men också behovet att gå vidare i något. Dom 3 ryttarna med pistoler symboliserar ett yttre hot du känner eller kanske till o med vet om, något du behöver eller vill fixa. Hästar för dig är en stark symbol, du tog anvsaret över dom och skyddade dom, du har en oklar situation du vill lösa i verkliheten eller något du känner oerhört starkt över som du vill skydda eller fixa. Du nämnde inte ifall vattnet var mörkt eller ljust eller svart. Är vatten mörkt till svart, bär man på oerhörda bekymmer, känner sig vilsen eller är uppslukad av något,  är det ljust till nästan transparent, är känslorna klara, man vet vad man känner, vill, tycker, tänker. De andra öarna du såg kan vara något/någon/ett ställe/situation, osv,  du känner är avlägset i verkligheten. Den talande hästen kan vara ditt undermedvetna eller dina känslor som talar, den är något mörk men inte helt svart, kanske din osäkerhet som talar eller din sorg över något,  hästen säger "ja i flera mil", kan vara något som känns som lång tid/något tar tid/något har pågåt länge eller för länge känslomässigt, alternativt något som kommer ta lång tid framöver.

Travis D
11/21/18, 12:38 PM
#2

#1 Tack! Vattnes var mörk blått som om man gick till vattnet på natten.. kanske handlar det om Kakan? Är så rädd att jag inte ska kunna ha kvar henne men vet att ingen annan vill ha henne och vet inte vad som ska hända då för jag älskar henne med hela mitt hjärta ..

-Aida-
11/21/18, 7:56 PM
#3

Dina känslor för Kakan speglas definitivt i dina drömmar, du påverkas starkt utav det. Kan inte tänka mig hur det känns, hoppas det löser sig. <3

Travis D
11/21/18, 7:57 PM
#4

#3 Tack så mycket! ❤️

Travis D
1/25/19, 10:35 PM
#5

Lite uppdatering: kunde inte göra mig av med Kakan så jag har bestämt mig för att inte äns döden kommer kunna skilja oss åt 😁 Efter jag bestämt mig för det så har drömmarna om henne slutat 😊👍🏼

-Aida-
1/26/19, 8:59 AM
#6

Vad skönt att du kan behålla kakan! 😃

Annons:
Upp till toppen
Annons: