Annons:
Etikettklardrömmar-lucid-dreaming
Läst 545 ggr
Hittarintepånågot namn
2018-12-09 10:21

Drömmar som kommer tillbaks

Nu är det såhär att när jag var sådär 8 till 12 år så hade jag svårt att sova, men när jag väl sov så drömde jag oftast en dröm som att den hemsökte mig. Det var inte så att jag drömde samma dröm, det var att den fortsatte hela tiden som i en serie.

Och nu har den kommit tillbaks! Egentligen så är det ingen hemsk dröm men om man känner det längst ryggen som jag kände så är det inge trevligt. 

Det utspelar sig nämligen i ett stort hus med skog runtom, det går en stig i en cirkel genom skogen så att man kan springa runt och runt som då jag och min kompis gjorde. 

Min Mormor bodde i ett stort hus bortom dem andra husen i närheten. Jag skulle komma på besök med min kompis som kände min mormor ganska bra eftersom då i drömmen så kom hennes mamma och hjälpte henne. På bakgården fanns det också en skog som man kunde bygga kojor i och klättra runt på stenarna. När jag och min kompis då sprang runt så snubblade jag runt ner bland träden, där nere var då det en slags fors som var ungefär en meter bred. Det var en konstig påle över också. Jag skrek till kompisen att hon skulle komma. Hon kom i full fart ner men då ramlar ner i forsen och glider iväg. Jag hoppar då efter henne ner i forsen och när jag kommer ner så ligger hon där men huvudet halvvägs in i mossan. Det jag såg först var då massa små troll..  Jag slog min kompis i ryggen utan att tänka på att hon låg ner. Hon satt sig upp omedelbart och tittade. Där satt vi båda och glodde på trollen, dem glodde tillbaks. Det kom ut en lite större tomte med en hatt och sa "vilka är ni". Min vän svarade med ett litet "Vi är A och C".  Jag ställde mig upp och försökte ställa mig upp från forsen men jag slog i huvudet. När jag kommer upp så sätter jag mig på en av stenarna innanför där trollen stod. Dem frågar då hur vi kom hit och jag svarade då att vi hade åkt ner for forsen som var här uppe. Dem visade mig och min kompis runt bland trollens då hus och hagar. Eftersom vi nu visste om att dem fanns så var vi tvungna att typ skydda dem på något sätt, det fanns tydligen andra slags väsen. Vi vart inskrivna i deras bok om att vi var en av dem, nu fick vi ju vara här iallafall. 

Så mycket mer kommer jag tyvär inte ihåg men det var min konstiga dröm.. Jag kommer iallafall att det där längst min rygg var iller som låg och tryckte intill.

Annons:
-Aida-
2018-12-09 15:17
#1

Det jag ser är att du har något ouppklarat du behöver ta hand om, du behöver ta tag i verkligheten och göra det som behövs av dig. Symbolerna i din dröm har ungefär samma betydelse. Något är utom kontroll, kan vara en känsla, situation, något som känns ouppklarat, något från förr, någor du inte bearbetat igenom som känsliga upplevelser/trauman. Bokstäverna A och C har betydelse för något personligt. Dock är detta bäldigt brett, kan vara djur, platser, känslor, allt mellan himmel och jord. C kan också symbolisera månens faser, vad månen har med detta att göra vet inte jag dock, generellt symboliserar månen mystiken inom sig själv och intuition.

Upp till toppen
Annons: