Annons:
Etikettmardrömmar
Läst 963 ggr
NiklasTyreso
2018-12-26 16:29

Dröm om mord

När jag drömmer mardrömmar vaknar jag ofta av dem mellan 03-04 på morgonen. Inatt vaknade jag exakt 03.00 av att jag drömt att jag hade mördat! I drömmen skulle jag träffa arbetskamrater på stan och på vägen dit passade jag på att kasta ut huvudet av en person jag mördat (vet inte vem det var) för att göra mig av med det. Men någon såg vad jag gjorde och när jag träffade arbetskamraterna ringde polisen till dem och bad dem uppehålla mig till de kom fram. Jag förstod att jag skulle bli gripen men bestämde mig för att vara kvar och föreslog att vi köpte glass medan vi väntade på gripandet. I drömmen tänkte jag att har jag gjort något så hemskt är det minsta jag kan göra att ta sitt straff. Drömmen var fruktansvärd! Jag tycker jag är snäll och lever ett fridfullt liv. Drömmar känns verkliga när man drömmer dem och jag var fylld av avsky för det jag hade gjort i drömmen. Tolkning?

Annons:
-Aida-
2018-12-27 16:36
#1

Mord kan betyda olika saker. Att du känner dig arg eller irriterad på någon eller dig själv. Det kan också betyda att du avslutar något, situation, händelse, del av ditt liv etc. Att du tar ditt straff tyder på att du skiljer på rätt och fel, du tar konsekvenser som blir utav ditt handlande.
Mardrömmar ser bara hemska ut men betydelsen är långt ifrån hemsk.
Kroppen utsätter sig själv för stress när man sover för att man ska vakna upp av olika anledningar, tempot i drömmarna ökar och kan ibland spåra ur helt.

NiklasTyreso
2018-12-30 12:24
#2

Bra tolkning! Jag har faktiskt beslutat att avsluta kontakten med en person nyligen, något som är ganska olikt mig.

Upp till toppen
Annons: