Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 767 ggr
Trädpion
2019-01-16 09:46

(mar-)dröm om graviditet

Hej!

Vi är en familj med 3 barn och en katt. Jag och mannen är helt överens om att familjen inte ska bli större! 

Härom natten hade jag en märklig dröm: Vi hade råkat bli gravida och hade värsta ångesten pga det. Fick ju bestämma hur vi skulle göra och efter mycket vånda bestämde vi oss för att behålla barnet. OK, dags att vänja sig vid tanken att det skulle vara 4 barn i familjen… Allt var bra till UL (som jag i drömmen gjorde väldigt sent) då det visade sig vara tvillingar! Blev väldigt förvånad och lite chockad - och vaknade.  "skönt att det bara var en dröm!"

 Men nu blir jag ju fundersam på vad det kan betyda. Nån som kan förklara?

Annons:
-Aida-
2019-01-16 11:01
#1

Ibland händer det att vi drömmer om de vi pratar om, det kan vara sånt man hoppas på eller inte vill ska hända, när man känner starkt för något, det är vanligt att de händer. 🙂 Drömmar återspeglar de vi tycker, tänker, känner, upplever under dagen.

Effie
2019-02-11 10:52
#2

Jag har väl inte direct någon förklaring - men det har hänt mig ett antal ganger att jag drömmer att jag ska föda barn (och det är helt uteslutet I verkligheten). Ofta har jag, när jag vaknat och funderat lite, kommit på att någon utveckling, något stadium I mitt liv, någon förändring, har pågått I nio månader, och tydligen är färdig.


Visst går det. Om inte annat, så går det galet

MadameM
2019-02-12 11:27
#3

Jag tänker att en sådan dröm kan stå för två saker:

1. Ni har diskuterat detta nyligen och det finns en underliggande oro i dig att råka bli gravid trots ert beslut. Att ultraljudet visar två stycken är en förstärkning av oron och att inte ha kontroll. 

2. Du är orolig över något du har åtagit dig i livet. Det kan vara en uppgift, ett uppdrag, en ny karriär, eller ett annat beslut som kommer påverka din tillvaro. Oron ligger i hur mycket arbete det kommer kräva av dig och om du kommer att orka detta eller inte.

//Madame M
We only die once, but we live every day.

Upp till toppen
Annons: