Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 538 ggr
Travis D
1/25/19, 11:01 PM

Gammal mardröm som återkommer

Lite bakgrund: jag har alltid varit en sånhär jobbig madröms unge som vaknade upp varje natt med en ny mardröm, hade jag inte en madröm hittade jag på en för att få uppmärksamhet för att senare samma natt drömma den drömmen. En natt, jag var väl typ 8-9 år, drömde jag en HEMSKT läskig dröm. Jag drömde den flertal gånger, först samma år sen tog sen pauser och kom och gick. Drömde den nu igen ganska nyss och nu behöver jag tydning för jag orkar inte mer. I början var den likadan men ju mer sällan den kom desto mer buggde den på för varje gång jag drömde den. Här är iallfall hur drömmen var senast. Den ändrades senast förra året så denna gång var det samma som förra. Vilket var innan jag slutade vara med dessa vänner. Jag gick längst tågrälsen med en gammal vän jag älskade massor, men som valde att inte vilja vara med mig längre nu tyvärr. tågrälsen gick längst vattnet och det var mörkt ute. Bakom oss var en mörk granskog. Vi kom fram till en tågstation dör jag hoppade på en tunnelbana. Där stod jag med en ny kompis, som nu oxå valt att inte vilka bara med mig längre, vi sa inte ett ord. Vi stod länge på tunnelbanan men det gick ändå fort. Jag hoppade av efter en station. Det var en mörk gammal tågstation vid vattnet. Det var en mörk brygga med en robåt. Vid roboten stod min mamma och min lillebror, vi gick i båten och mamma började ro mot andra sidan vattnet. Där var det endast mörk granskog. Efter en kort stund ser vi något gult sprak i skogen. Det liksom blinkar. Då säger mamma "han är här, blunda när vi kommer i land" när vi kommer i lande blundar vi. Mamma börjar leder oss till en stuga och medans vi går så är en svart siluette som går efter oss och försöker få oss att öppna ögonen. Han liksom viskar till oss och sätter röster i våra huvuden som säger till oss att öppna våra ögon men vi vägrara och fortsätter mot stuga . När vi kommer in öppnar vi ögonen och det är fest. Hela min gamla klass och min lärare är där och alla är glada. Vi har en över våning och en typ växthus liknande del som är kopplad till stugan men som är som ett sovrum. Jag gick till övervåningen och somnade. Nästa dag kom jag ner och endast mamma, lillebror och mormor är där. Dom säger att jag ABSOLUT inte får gå in i det växthus liknande rummet. Där kunde spraken ta mig. Mamma tog med mig ut och vi gick mot sjön för att hämta vatten. Påväg tillbaka ser vi att det sprakar en bit bort i skogen och vi blundar direkt och stannar. Spraken kommer och försöker få oss att öppna ögonen igen. Jag känner ögonlocken lätta och helt plötsligt öppnar jag ögonen för att strax därefter bli till aska. Jag blåser bort med vinden och därefter vaknar jag. Detta är då mardrömmen jag drömt om och om igen. Denna dröm är anledningen till att jag nu, snart 5 år senare, är livrädd för mörker. Jag går inte in i mörka rum och skogen är ett strängt NEJ för mig. För jag är livrädd för det som gömmer sig i mörkret. Detta är en av anledningarna. Kan någon snälla hjälpa mig tolka denna dröm för varje gång jag drömmer sen blir jag mer rädd och nu kan jag inte sova i mörket och vågar ej gå till skolan när det fortf. Är mörkt.. all hjälp uppskattas! 👍🏼

Annons:
-Aida-
1/26/19, 9:37 AM
#1

Knepig dröm med mycket innehåll, mardrömmar har ofta väldigt positiva budskap.
Tågrälsen är symbolen för din väg mot ditt mål, du kanske behöver avvika från ett mönster du har i ditt liv. Mönster som kanske inte alltid är bra för dig. Du verkar va en person som gjärna vill gå din egen väg men de kanske inte alltid går. Du verkar ha en lång väg kvar att gå tills du nått ditt mål, de är nåt du satt för dig själv, kanske en lång tid tillbaka. Gamla vänner är symbolen för att något antingen kommer tillbaka till dig från förr eller att du lämnat något bakom dig. Vattnet är din symbol för att dina undermedvetna känslor ligger på ytan.
Mörkret talar om för dig att du är rädd för något, du kan ha svårt att fatta beslut om något, de är också en symbol för osäkerhet i något och nedstämdhet.
Skogen är symbol för att du behöver lita på dig själv och ditt omdöme, dina instinkter. Tunnelbanan är symbol för de undermedvetna, resan mot målet, att man har förmågan att gå vidare i livet, de kan också betyda att man tar för snabba beslut om något.
Familjemedlemmar har många olika betydelser, i ditt fall verkar de betyda trygghet och säkerhet. Robåten är din symbol för hårtarbete, du jobbar med dig själv på ditt eget sätt i din egen takt. Den gula färgen tyder på jobbiga känslor, rädsla, du ska ta dina egna beslut för dig själv och ingen annan, du behöver lägga större fokus på dig själv och ditt mående, du kanske känner press från något.

JRSN
1/26/19, 10:54 PM
#2

Aidas analys är mycket bra. Emellertid skulle jag kanske kunna lägga till något: Det känns som om det är någon aspekt i ditt liv som du absolut inte vill titta på och ta fram i ljuset. 'Spraken' är ditt undermedvetna som vill förmedla budskapet till dig. Men rädslan för det fördolda hindrar dig. Du fruktar att om du ser på det du trängt bort eller förnekar så kommer du att gå under, förintas. Finns det någon hemlighet i familjen som är tabu, förbjudet område? Men kanske är det i själva verket så att betraktandet av det förbjudna innebär befrielse, inte undergång. Ett växthus är en plats där saker växer till och utvecklas. Är det någon eller några som medvetet eller omedvetet vill hindra dig från att växa upp, utvecklas och komma vidare?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: