Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 552 ggr
Själshjärta
2019-02-02 17:45

Såg min dröm på bio

Hej!

För en tid sedan drömde jag någonting. Det var en äldre kvinna och en liten flicka som höll i en baby, de var i en stor båt med en massa andra människor och båten höll på att sjunka. Jag minns drömmen så tydligt - precis vilken vinkel jag såg kvinnan, flickan och babyn från o.s.v.

En tid senare var jag på bio för att se en film som just hade kommit ut. Då kom en scen som kändes precis som det som jag hade drömt - i scenen fanns en äldre kvinna och en liten flicka som höll i en baby och de var i en stor båt med en massa andra människor och båten höll på att sjunka… Det var dessutom filmat från samma vinkel som jag hade sett allting ur i drömmen. 

Jag stelnade till när jag insåg detta, där i biosalongen. Jag började tänka efter och kom fram till att det inte ens hade kommit ut en trailer till den där filmen när jag hade drömt det där, så jag skulle inte ha kunnat se allt det där "på förhand". Jag har aldrig sett Titanic och är ganska säker på att jag inte hade stött på något liknande just innan jag drömde den där drömmen. 

Jag vet att det kan råka sig att man drömmer någonting och så händer någonting liknande nästa dag eller så, men det där kändes så exakt att jag inte har kunnat sluta fundera på vad som egentligen hände. 

Har ni några tankar eller funderingar? Egna erfarenheter? Jag läser gärna vad ni har att säga!

// Själshjärta

Welcome to the Black Parade

Annons:
-Aida-
2019-02-02 18:09
#1

Låter som att du drömde en glimt in i verkligheten som komma skall. Det är ovanligt att man drömmer om framtida händelser men det händer. När jag var liten kunde jag stelna till och få syner cirka tre minuter in i framtiden. Gapskrattar
Det är sant att vårat undermedvetna kan ta in information och sen drömma om det. Det är så exakt att man kan ha gått in i ett rum där en spindel satt i ett hörn, man uppfattade inte medvetet att den satt där, men de undermedvetna hann ta in de och sen ser man de i en dröm.

Själshjärta
2019-02-06 22:21
#2

#1 Intressant, tack för dina tankar! 👍 Hur är det, får du fortfarande syner in i framtiden ibland?

Welcome to the Black Parade

-Aida-
2019-02-07 15:21
#3

#2 Nej, det är helt borta tack o lov. 😂

Själshjärta
2019-02-09 22:43
#4

#3 Var det obehagligt när du fick dem? 🤐

Welcome to the Black Parade

-Aida-
2019-02-10 09:12
#5

#4 Nej inte alls, ser man bara cirka 3 minuter in i den så ser man inte så mycket, men jag kommer ihåg en gång som va ruskigt otäck.
Jag och en kompis gungade, då stelna jag till och såg en pojke komma springandes och fick min gunga i huvudet så han flög iväg.
Några minuter efter ser jag den pojken runt omrking och jag stannar min gunga, varav min kompis säger till mig "gunga då!" Varav jag börjar gunga igen, då kommer den pojken och springer rakt in i min gunga och slår sig i tinningen och flyger bakåt, mamman faller ner på marken i gråt och tror hon förlorat sin son. 😭 Jag kände mig så otroligt skyldig att jag sett de komma men inte stannade upp.

Själshjärta
2019-02-10 16:39
#6

#5 Vad otäckt! 😮

Welcome to the Black Parade

Annons:
Upp till toppen
Annons: