Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 1574 ggr
hululu
2/11/19, 8:59 AM

bröllopsdröm

Tja! Hoppas någon här kan hjälpa mig med en konstig dröm jag hade häromdan! Först måste ni kanske veta om situationen för jag vet inte om den kanske kan spela in i resultatet. I alla fall, jag är 16 år och går i samma klass som en tjej som typ är ”bonussläkt” med min pojkvän. Hennes bonuskusiner (hennes bonuspappas brosdöttrar) är kusiner med min pojkvän. Jag drömde en natt att jag var hemma hos min pojkvän när han helt plötsligt sa att han skulle på ett bröllop. Jag blev förvirrad och frågade vilket bröllop, varpå han sa att han skulle gifta sig med min kompis och att jag kanske borde gå hem. Jag frågade båda två om det och då sa de att det hade varit planerat sedan länge. Jag blev inte bjuden. Hels bröllopet var så som jag har föreställt mig mitt ideala bröllop. Sedan vaknade jag. Är det någon som har en förklaring på det här?

Annons:
-Aida-
2/11/19, 10:20 AM
#1

Det låter mer som att din kompis är en symbol för någon rädsla eller osäkerhet hos dig. Drömmar där man förlorar sin pojkvän till någon annan tyder ofta på att man har underliggande rädslor att förlora personen.
Det kan också handla om något du ville ha som någon annan fick. Eller att du hade ett perspektiv på något och de blev inte som de va tänkt.
Att det såg ut som just ditt ideala bröllop kan vara för att det är så du ser på det, ibland har de ingen större betydelse än att man ser de man ser och sen används de i drömmar. Kände du något starkt över att de var ditt ideala bröllop som de använde kan de tyda på att något inte blev som du tänkt, eller något kanske kändes överväldigande, eller en osäkerhet i något. Att du inte blev bjuden tyder på utanförskap i något, du kanske känner dig utanför ibland eller är rädd för att bli utanför eller lämnad av dina vänner/pojkvän.

Lite svår att tyda, de finns så mycket olika svar.

hululu
2/11/19, 2:39 PM
#2

#2 Tack så jättemycket! Det var hjälpsamt!☺️

MadameM
2/12/19, 11:29 AM
#3

Jag tänker, precis som Aida, att detta står för din oro att förlora honom. Att någon annan ska få den framtid du drömmer om att få med honom. Att din kompis är inblandad i drömmen kan också tyda på att du faktiskt är orolig att förlora både din pojkvän och din vän - att bli ensam och övergiven av de du tycker om.

//Madame M
We only die once, but we live every day.

Upp till toppen
Annons: