Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 1052 ggr
Emki
2/22/19, 5:22 AM

Drömmar som kommer tillbaka

Jag har speciellt 2 drömmar som jag skulle vilja ha tolkat som alltid kommer tillbaka och har gjort det sedan barnsben. När jag väl får dessa drömmar är det som att jag är fullt medveten om att det är en dröm, jag vet exakt vad som kommer hända, och vad jag än gör för att ändra på slutet - som leder till att jag dör så funkar inget. Alltid samma avslut. Men trots det obehagliga avslutet kan jag inte vakna. Trots att jag säger till mig själv att jag måste vakna, det är en dröm, vakna så slipper jag gå igenom detta igen. Ena drömmen ligger jag i min mammas sovrum i hennes dubbelsäng, i våran gamla bostadsrätt där hon bodde efter att hon skiljts från pappa. Jag ligger mitt på sängen och kollar upp i taket, när allt plötsligt börjar rotera och krympa.Tillslut är utrymmet är så litet att jag kvävs. Sängen har ett vitt glansigt överkast med små rosor på sig i nedre endan. Taket är vitt och väggarna är blå, det finns en utgång till en balkong. Tror denna dröm har orsakat min fobi för trånga utrymnen. Men vad betyder den? Den andra drömmen är jag i en sagolik grotta, vattnet under mig forsar. Och jag måste ta mig över till andra sidan för att ta mig ur grottan. Allt är väldigt vackert, grönt, med massa lianer(gräs) som hänger från grott taket. Och underlaget är delvis täckt av mossa. Vattnet är turkosa, trots den häftiga strömmen. Jag kan antingen hoppa från ena sidan till den andra eller försöka simma över. Men jag misslyckas med båda, hur jag än hoppat å simmat. När jag har hoppat har jag halkat på mossa, underlaget har "lossnat" eller bara inte nått andra sidan av kanten - vilket resulterar att jag hamnar i det strömmande vattnet. När jag försökt simma har jag alltid lyckats ta tag i en rot som sitter på andra sidan, men är för svag för att dra mig upp. Det slutar alltid med att jag drunknar pga det strömmande vattnet. Vattnet är varmt och bekvämt, och när jag sjunker ner till botten är det sista jag ser solsken som ger vattnet en glittrande effekt. Vad betyder denna dröm? Har sedan en dröm som kommit nyligen (ca 1 v sedan) som jag drömt nu 2-3 ggr, otroligt obehaglig. Jag drömmer om min farfar som gick bort i januari i en hjärtinfarkt. Jag drömmer att jag är på sjukhuset. Han har precis dött och min morfar på samma sjukhus men i ett annat rum, han (morfar) har haft hjärtinfarkt när han var vid 50års åldern, men överlevde. Precis när jag går in i rummet så står läkare och sköterskor över honom (morfar) med en deff och står och försöker få igång han. Hans ögon är helt svarta. Sedan vaknar jag.. Vad betyder denna dröm? Min morfar lever idag, dock väldigt sjuk Alzheimer.

Annons:
-Aida-
2/22/19, 8:31 AM
#1

Blå färg symboliserar: visdom, evighet, hängivenhet, lojalitet och öppenhet. Färgen blå är din symbol för att du vill komma bort från något, de kan också tyda på att man känner sig nere, men har ett klart sinne.

Vitt representerar: perfection, fred, oskyldighet, medvetenhet och en ny början på något.

Att rummet krymper tills du inte kan andas tyder på att du har något underliggande som besvärar dig.

Turkos symboliserar: helande krafter och naturliga energier men kan också betyda att något tynger dig. En kraftig ström vatten tyder på att du känner att något är utom kontroll, du behöver konfrontera något. 

Grottan är din plats för skydd, de kan tyda på att du gömmer dig från något eller döljer något, du vill skydda dig från nåt.

Att du drunknar tyder på att dina känslor är överväldigande, du behöver konfontera det som tynger dig så du kan lätta till ytan igen. Att drunkna är vanligt att drömma om man exempelvis har ett underliggande trauma som behöver bearbetas.

Sjukhuset symboliserar dina behov att läka din fysiska och/eller din mentala hälsa.

Din morfar symboliserar en aspekt av dig själv, du behöver läka något inom dig. Du behöver ta vara på tiden och ta hand om dig själv för att läka mentalt, fysiskt och spirituellt.

Att du inte vaknar när du vill vakna av en dröm tyder på starka krafter inom dig som behöver komma ut, ditt undermedvetna kommunicerar med dig igenom dina drömmar.

Emki
2/22/19, 1:12 PM
#2

#1 Tack så mycket! Känner att mycket kan stämma in när jag läser tydandet, på hur jag mår, och hur jag har mått sedan jag var liten. Och även inom den nykommna drömmen. Tack åter igen.

-Aida-
2/23/19, 8:49 AM
#3

#2 Inga problem! 🙂

Upp till toppen
Annons: