Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 645 ggr
[Leospiritual]
2019-03-20 12:21

Demoner

Hej!! Det finns en dröm som jag nog alltid kommer att ha med mig, därför undrar jag om det finns som kan tyda den bättre än mig. OBS Jag är fullmedvetande under hela drömmen. Jag är helt ensam hemma och jag är på övervåningen, jag är orolig i drömmen för jag vet att någon inte står rätt till. Sen ser jag tre demoner komma upp och jagar mig. Jag springer ner för trappan och så är det en gammal man i huset som jag aldrig har träffat eller så, han försöker rädda mig men blir ett offer för demonerna. Jag försöker ta mig ut men jag är inlåst i huset. Efter som jag är fullmedvetande så försöker jag få mig själv till att vakna upp. Jag springer in till vardagsrummer gör någon vit cirkel runt om mig för att tydligen beskydda mig själv. Jag vet att detta kommer låta galet nu men jag var fast i min egna dröm, det spelar ingen roll hur mycket jag tex nöp mig själv eller intalade mig att jag var tvungen till att vakna, jag kunde inte. Kan någon tyda denna dröm och finns de fler som har ”fastnat” i sina drömmar???

Annons:
JRSN
2019-03-20 18:25
#1

Jag tolkar det som att du, rent konkret, är i fara för demonisk inverkan. Huset är en symbol för dig själv och övervåningen ditt medvetande. Att du inte kan ta dig ut betyder troligen att du upplever dig låst i en situation, handlingsförlamad. Att du inte vaknar i drömmen liknar fenomenet 'sömnparalys', att man sover men är vaken utan att kunna röra sig, ett mycket obehagligt tillstånd. Det finns flera förklaringar av sömnparalys men en är att det är en demonisk kraft som "håller en fast". Den vita cirkeln kan tyda på behovet av att skaffa sig andligt skydd av något slag; talismaner, böner, ceremonier etc.

Även tråden i Andlig utveckling kan ha någon betydelse i det här sammanhanget: https://andligutveckling.ifokus.se/discussions/5c923e68ce12c45056000554-formagor?discussions-1#0

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

-Aida-
2019-03-20 22:01
#2

Att du fastnade i din dröm är inte ovanligt, det händer vissa mer än andra.

Demoner i drömmer tyder på rädsla för något, en stark rädsla, om du drömt detta förut så kan du utveckla en rädsla för drömmen, det kan göra att den upprepas.
Demoner är också symboler för ovanor och din mörka sida, samt känslor av hjälplöshet i eller inför något.
Den gamla mannen är en symbol för naturens lagar, du är skyddad mot de du är rädd för.
Jag skulle inte säga att detta tyder på demonisk inverkan alls, men jag är skeptisk i övrigt för jag ser symboler som just symboler av vårt inre som påverkar oss och just demoner är en väldigt stark symbol för rädsla, något som bekymrar oss.

Du behöver ta tag i dina rädslor helt enkelt. Även om något som sömnparalys kan vara ruskigt läskigt, så har du fortfarande kontroll över din dröm för att den är din, oavsett om du tappat kontrollen eller inte kan du alltid ta tillbaka den så länge du tror på det själv. Då kan du möta din inre rädsla och säga "nu är de nog."

Jag själv tycker de är lättare att vakna upp om jag har ljud i bakgrunden när jag sover.

Upp till toppen
Annons: