Annons:
Etiketttips-med-länkar-och-med-dröm-och-symbolböcker
Läst 763 ggr
missmagicscabinet
3/26/19, 1:54 PM

Mini dokumentär om drömtolkning

Hej!

Jag hoppas det är ok att dela denna här. Jag har jobbat hårt med att sätta ihop denna lilla film om drömtolknings historia och mitt sätt att gå tillväga med att tolka drömmar. Enjoy!

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

Annons:
JRSN
3/26/19, 6:07 PM
#1

Trevlig videopresentation om drömtolkning, grattis! Jag tror själv att drömmar är mycket mer än bara hjärnans bearbetning av information. Som jag ser det så har människan två olika medvetandecentra. Det mest uppenbara är vänsterhjärnans intellektuella och språkliga del, jagets boning. Många människor är endast medvetna om denna del och vill inte kännas vid något annat. Men vi har även en undermedveten sfär, högerhjärnans ordlösa och bildliga centrum. Detta centrum kontrollerar alla "automatiserade" uppgifter som kroppen hanterar, allt vi inte medvetet tänker på.

Det undermedvetna är även identiskt med 'samvetet', det är människans etiska, moraliska upprätthållare. Samvetet är oberoende av egot men saknar, eller har väldigt få, ord. De fåtaliga meningar som högerhjärnan förmedlar tycks, märkligt nog, presenteras baklänges (reversed speech). Men högerhjärnan talar mest i form av symboler och bilder, det är det huvudsakliga språket som används. Budskapet förmedlas i form av drömmar. Och just därför är drömmarna så viktiga att förstå, där finns oundbärlig information som vårt undermedvetna vill förmedla till oss.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

missmagicscabinet
3/26/19, 6:26 PM
#2

Exakt! Tror också att drömmar ger oss så mycket budskap om oss själva. Det gäller bara att lyssna! Tack! Kul att du gilla videon :) #1

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

Upp till toppen
Annons: