Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 817 ggr
Hope7
4/19/19, 1:02 PM

Djävulen och besatt av demoner

Hej,

Förra året hade jag en sådan obehaglig dröm som jag har riktigt svårt att tolka. Jag har under ca 19 år haft återkommande drömmar om djävulen i perioder. Han tar form i olika skepnader, ibland bara för att visa sig och ibland för att försöka lura mig till något. Alla dessa drömmar är väldigt obehagliga, men förra året hade jag nog min mest obehagliga dröm någonsin, med mer demoniska inslag.  Jag drömde att jag skulle skoja med en vän att jag var som besatt och sprang runt oh fjantade mig, men lite vartefter så kände jag att jag tappade kontrollen över min kropp och jag kunde känna att något annat tog över, som om  jag verkligen blev besatt. Jag flög baklänges i hög hastighet, ställdes upp-och-ned på händer och skrek i en väldigt mörk, obehaglig röst som inte var min egen (jag minns dock inte orden som kom ut ur min mun). Direkt efter det fick jag tillbaka kontrollen över min kropp och min vän frågade mig vad som hände, jag sa att jag inte visste och hon svarade då att jag måste sluta träffa min pojkvän (jag har ingen pojkvän). 

Kan också nämnas att jag inte är religiös alls.

Vad kan dessa drömmar om demoner och djävulen betyda egentligen? I det  vakna livet så kan jag inte se något mönster för när dessa drömmar uppstår.

Tack på förhand

Annons:
-Aida-
4/19/19, 7:09 PM
#1

Demoner tyder på känslor som hjälplöshet, rädsla, ignorans, eller att tankar, känslor fortfarande hemsöker en från förr. Kan vara tecken på dåliga vanor i vardagen. Djävulen kan vara känslor som hjälplöshet, rädsla, skuld/ånger. Om du lyckas att bli av med djävulens försök att besätta din kropp, tyder de på att du lyckats med något stort eller besegrat dina antagonister. Om djävulen pratar med dig tyder de på att frestelser i livet är svåra att stå emot. Ibland finns drömmar kvar med oss för att vi utvecklat en rädsla för den, ibland har inte drömmar en djupare betydelse än så. Om du känner att du inte vill drömma den så kan det istället göra att du gör det.

Upp till toppen
Annons: