Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 316 ggr
Whippet
2019-05-15 09:18

Drömtydning djur

Hej Hade en dröm inatt, tror själv på att drömmar finns för att vi ska få något slags meddelande ur det. Kan dock inte hitta någon drömtydning om det jag drömde inatt. Drömde att jag var ute i skogen, de djuret jag såg först var skuggan av en älg sedan en räv, getter. Räven kom fram till mig och jag plockade upp den eftersom att det kom en tiger. Efter tigern kom det en björn, björnen dödade tigern och följde sedan efter mig en bit i skogen, men den försvann efter en stund.

I'm out Vilar huvudet i handen

Annons:
-Aida-
2019-05-16 13:15
#1

Skogen är en symbol för övergång från något till något nytt eller något annat, kan vara från bättre till sämre eller tvärtom osv. Älgar är symbol för långt liv, kan vara en representering av de äldre runt dig, att ta till sig deras visdomar. Alternativt kan älgar tyda på kraft och försiktighet hos dig själv, att du använder dig av dina förmågor när du behöver dom.
Rävar symboliserar insikt, smarthet, kunnighet. Antingen behöver du mer av dessa förmågor eller så har du dom redan. Räven kan också vara en representation av någon runt dig som är lömsk av sig. Eftersom du skyddade räven så tror jag mer på de första alternativer.
Getter är ofta representerat av sig själv, att man har dåligt omdöme i något eller är en godtrogen person. Getter är också en sexuell symbol för lust eller att man blivit beskylld på något man inte gjort.
Tigrar tyder på kraft och dina egna egenskaper och ledarskap. Den är också en seuell symbol, aggression och förförelse.
Björn tyder på självständighet, styrka, död och förnyelse (kan vara något i dig själv, runt dig, egenskaper, situationer eller vanor osv), eftersom björnen dödade tigern så har det nog att göra med någon egenskap som du har förbättrat eller behöver förbättra.

Upp till toppen
Annons: