Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 392 ggr
ClaraDuVet
5/27/19, 8:18 AM

Konstiga "drömmar"?

Förra natten så var min pojkvän hemma hos mig, jag somnade ganska tidigt som vanligt men han var vaken till runt 5 på morgonen. Under natten hände 3 jättekonstiga saker. Första gången jag vaknade så vakna jag av att han frågade mig vad jag höll på med, när jag vaknade sittandes med armarna "flaxandes", han sa att jag hade suttit och gjort så i sömnen. Andra gången väcktes jag av att han frågade samma sak fast den här gången hade jag istället tagit tag i hans arsle (xD). Tredje gången så kliade jag honom i sömnen och vaknade mitt i akten. Kommer ihåg allt dehär själv och tyckte att det var obehagligt men lyckades somna om varje gång.

Någon som vet varför detta hände?

Annons:
ClaraDuVet
5/27/19, 8:21 AM
#1

Ska tillägga att första gången jag väcktes så sa jag "min hjärna spelade mig ett spratt" vilket är nåt jag aldrig skulle säga

-Aida-
5/28/19, 12:07 AM
#2

Att man agerar i sömnen med fysiska rörelser kan ha att göra med att du behöver få ur dig mer energi på dagtid eller att du är orolig över något. De är ofta engångsförteelser och är därför inget att oroa sig över men är helt klart konstigt att uppleva. Att du sa något helt ologiskt just i uppvaknandet har att göra med att ditt hjärnkontor inte hänger med riktigt från sömn till uppvaknandet, det är en ganska långsam process som hjärnan sköter gradvis och blir uppvaknandet för hastigt så kan man råka säga eller tänka något helt ologiskt.

Upp till toppen
Annons: