Annons:
Etikettmardrömmar
Läst 926 ggr
feffebebis
2019-07-07 12:17

vaknar av surr

brukar alldeles för ofta vakna av något surr , mycket högt surr där det låter som tusen getingar är fast i mina öron och försöker flyga, händer även när jag är påväg att somna. vaknar varje gång i panik och hjärtklappning. kan också vakna av att jag hör någon som säga mitt namn, fraser eller ord högt i mina öron, inte som skrik men som att någon hade sin min precis vid mitt huvud. vet någon vad detta kan bero på eller vad det är?

Annons:
-Aida-
2019-07-07 14:48
#1

Innan vi vaknar eller somnar kan vi höra saker som ord, fraser, namn, olika typer av ljud. Det är normalt men kan vara störande om man hör det och uppfattar vad det är som sägs. Det kan höras som viskningar, skrik eller normalt prat. Många upplever detta olika mycket, hjärnan jobbar hela tiden, till o med när vi sover, konstant bearbetar information och vi tar in mycket under dagen. Det kan hjälpa att lyssna på något medan man somnar, typ en film, så hör man ofta inte röster eller ljud i huvudet medan man somnar eller vaknar.

[Tante Aubergine]
2019-12-08 03:19
#2

Känner igen det där, men alltid samma scenario: dörrklockan ringer. Har aldrig vetat om det är att jag associerar ringningar i tätt åtföljd som obehagliga. Kan tilläggas att min autism gör mig extremt ljudkänslig.

Choklad
2020-01-10 11:59
#3

Det är andevärlden som vill ha kontakt med dig, det låter som surr i öronen, ibland kan det låta som att det blåser väldlgt våldsamt i öronen/ ört också

U R us

feffebebis
2020-01-29 02:37
#4

när jag sover? lät inte så värst trevligt:/

Choklad
2020-04-22 10:57
#5

#4

det är just när vi sover som andevärlden kan nå oss som bäst. Även då vi drömmer kommer de och tar kontakt ibland

U R us

Upp till toppen
Annons: