Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 413 ggr
Hejhej123456
7/9/19, 1:42 AM

Vad betyder min dröm?

Hej! Jag drömmer alltid väldigt mycket och väldigt verkliga drömmar. Jag vaknade precis utav en och jag lyckas inte somna om. Någon som kanske vet vad den betyder? I drömmen bodde jag i en lägenhet och på innergården hittade jag massa dörrar som ledde till olika rum med tex basketboll plan, biljardbord osv. Jag var på väg tillbaka till min lägenhet när jag gick förbi ett inglasat rum med en stor bassäng, men där inne satt min farfar och min pappa. (Pappa lever men farfar gick bort för ca 2 år sen) farfar var ganska smal men ändå hade han en liten tjock mage, han hade gula och lila märken över hela kroppen. Pappa såg ut som vanligt enda var att han hade en käpp (vilket han i verkligheten inte har) jag skyndade mig fram till dom och farfar tog min hand. Jag började berätta för dom hur mycket jag saknade dom vilket min pappa svarade förvånat ”gör du det?” Och det var då jag insåg i drömmen att pappa var död. Jag började säga förlåt och hur ledsen jag var för allt. Vilket i drömmen också förvånade mig för jag hade inte gjort något i och det hade inte hänt något utan det kändes bara som att jag var tvungen att säga det. Hela tiden stod jag och höll farfars hand. Sen så vaknade jag och jag kände tydligt ett tryck över handen som farfar höll i drömmen. Någon som vet vad det betyder? Jag känner fortfarande av trycket på handen, det är precis som att någon hållit mig i handen. Det är lite obehagligt. Min pappa lever så tycker verkligen det är jätte obehagligt att jag drömde att han gått bort. Jätte tacksam för svar!

Annons:
-Aida-
7/9/19, 10:39 AM
#1

Dörrar betyder nya möjligheter, du är på väg in i en ny del av livet. Det beror på hur vattnet såg ut i bassängen, de har olika betydelser. Generellt står det för att du behöver lägga mer tid på dina känslor så att du förstår dom. Alternativt kan det ha med ditt förflutna att göra, din farfar satt där som är en del av det, då kan de betyda att du behöver ta itu med något från förr. Det kan också vara så simpelt som att de inte har något större betydelse än att du saknar din farfar och din pappa, att drömma om döda föräldrar tyder också på att man jobbar med det man förlorat. Ibland berörs vi mer av känslor i de undermedvetna och kommer sedan fram i drömmar.
Att du kände tryck över handen är normalt när alla sinnena berörs av drömmen så kan man känna att det blir som en verklig beröring. Det kan bli så om man drömt att man bränt sig exempelvis, då kan man känna en brännande smärta på det stället.

Upp till toppen
Annons: