Annons:
Etikettsömnparalys
Läst 527 ggr
Juliaps
7/26/19, 10:54 PM

Sömnhallucinationer

Har i 3 års tid under sömn fått sömnparalyser. Allt ifrån kryp, till folk som är i rummet, jordbävning och ekorrar i täcket. Slutar alltid med att jag skriker så klockorna stannar, eller flyger upp och försöker ta mig ut ifrån lägenheten. Har prövat det mesta för att försöka bli av med det på eget sätt. Som ändrade rutiner, motion, meditation, ljud ifrån tvn, osv. Har nu sökt hjälp, och ska bli skickad till läkare, efter en för många incidenter. Har någon fått sömntabletter för detta? Eller KBT? Vad har funkat bäst?

Annons:
Elmaa
4/8/20, 6:03 PM
#1

(Vet att detta är en gammal tråd) rör du dig, eller har du redan vaknat när du "flyger upp". För annars låter det mer som en night terror. Berätta gärna hur det gått sedan du skrev detta (:!

Juliaps
8/30/20, 8:04 PM
#2

1# Hej! Jag kan både röra mig och vara aktiv i ”drömmandet” men kan även också vakna när jag flyger upp. Oftast att jag är aktiv ett tag och rör mig och somnar om utan att uppfatta att det ens är en ”dröm/attack”. Har testat melatonin och circadin utan hjälp. Kör bara på tyngdtäcke nu vilket har underlättat lite!

JRSN
8/31/20, 6:07 AM
#3

#2 Jag skrev rätt så nyligen ett inlägg om 'Sömnparalys och nattliga besök'. Kanske finns där någon ledtråd som kan vara till hjälp.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: