Annons:
Etikettklardrömmar-lucid-dreaming
Läst 376 ggr
Alice san
2019-07-31 13:16

klar-drömmande (lucid dreaming)

Jag har försökt ett tag nu att ha en lucid dream. (Ett tillstånd när man drömmer där man är medveten om att man drömmer så man kan göra precis vad man vill) Men nu har jag tydligen drömt en lucid dream 3 gånger. Men det känns ändå inte som det. För att i drömmen har jag varit medveten om att jag drömmer men ändå inte. Det är som att jag drömmer att jag har en lucid dream. Så jag blir helt förvirrad om det faktiskt var en lucid dream. För i drömmen vet jag att allt var helt ”klart” jag viste att jag drömde. Men nu alltså i verkligheten känns det inte alls lika dant det känns lika dant som alla andra drömmar jag haft samma känsla liksom. Jag vill bara veta om detta kan hända, att man drömmer om att ha en lucid dream och så är det inte en riktig lucid dream ?

Annons:
Alice san
2019-07-31 13:19
#1

En grej till i drömmen kan jag inte riktigt styra vad som ska hända det blir bara jätte konstigt för allt förvandlades till någon helt annat än vad jag ville göra som om mina tankar krockade med min hjärnas tankar eller ah typ.

Huygens
2019-07-31 13:50
#2

Styra en klardröm är svårt för att inte säga mycket svårt, även om vissa påstår sej kunna styra delar av en klardröm. Vissa personer som klardrömmer ofta kan träna vissa saker, t ex dans eller rörelser i idrott och på så sätt styra en del av drömmen. Det är dock svårare att styra omgivningen i drömmen.

Man kan prova att fråga personer i drömmen om specifika saker och lyssna på vad man får som svar. Man kan fråga rakt ut i klardrömmen vem som styr drömmen och lyssna på svar.

Dessutom är man sällan helt "klar" i en klardröm, dvs det är ovanligt att man har full kontroll även om man är medveten om att man är i en dröm och man kan lätt glida tillbaka in i vanlig (omedveten) dröm. Sk falska uppvaknanden kan göra att man ramlar ur klardrömmen och glider tillbaks in i vanlig dröm.

JRSN
2019-07-31 14:21
#3

Ett tips för att bli mer medveten i drömmen är att försöka betrakta sina händer. Detta ger på något vis en större kroppskännedom och närvaro, varefter man lättare kan styra sin dröm och göra det man vill. Tror att jag lyckades en gång men det är länge sedan nu, minns inte riktigt. 🙂

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Alice san
2019-07-31 21:48
#4

Jag minns att jag i drömmen insåg att jag drömde och därför ville bevisa det för hjärnan. Så jag kollade på mina händer inget konstigt där förutom att dem var lite grönare, jag bet mig i tungan hårt men kände ingen smärta och jag höll för näsan medans jag andades och kunde andas genom näsan. Sådana här steg ska ju väcka mitt medvetande så att ”jag” inser att jag drömmer och i drömmen gjorde jag det men hur kunde jag inte göra det på riktigt då da samtidigt ? *ish

JRSN
2019-07-31 22:37
#5

#4 Det händer att man gör något i drömmen samtidigt som man gör detsamma i den fysiska världen. Men inte alltid, dock. Så om du biter dig i tungan i drömmen så är det inte säkert att det sker även i fysisk mening.

Nästa steg när man har betraktat sina händer i drömmen är att förflytta sig ut ur huset (om drömmen är inomhus). Detta motsvarar att man lämnar sin kropp och kan flyga iväg, vilket kan vara spännande. Flygdrömmar kan ske i en drömvärld men även (mer sällan) i en fysisk verklighet, en äkta UKU.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: