Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 310 ggr
trullan
8/24/19, 10:47 AM

Drömmer om hotellvistelser

Hej. Sett att det finns en del proffs här så jag ber om hjälp. Jag har under en längre tid haft återkommande drömmar på samma tema, nämligen hotell. Jag drömmer att jag bor på olika hotell och i olika sällskap, oftast med familjen men i natt var det tex med ex-maken. Fast i drömmen var han min nuvarande…. oftast är det underliga omständigheter kring vistelsen. I natt var det en resa med jobbet, vi hade av någon orsak suttit uppe hela natten och jobbat, med vad vet jag inte, och missat frukosten. Ofta har jag mycket packning med mig, har pimpat rummet med både prydnader och kläder (Har typ noll prydnadssaker irl då jag hatar plock och att damma) och det blir alltid problem när jag ska lämna rummet för jag får inte med mig allt, eller hinner inte checka ut och kommer till ett låst rum där jag inte kommer åt mina saker. Dessa drömmar är ofta väldigt energikrävande, jag vaknar och känner mig trött och stressad. Min familj åker 5-6 ggr om året på små kortare resor ( 3 nätter) till olika ställen i Sverige/Norden och bor på hotell. Vet inte om det spelar in.

Annons:
-Aida-
8/24/19, 1:23 PM
#1

Hotell tyder generellt på att man genomgår en slags övergång till något nytt, man kanske har vanor eller ett sätt att tänka på som man behöver ändra på exempelvis. Eller att man behöver komma bort ifrån något. Din dröm tolkar jag som att något känns tungt eller för mycket, du försöker ta med alla dessa små prylar men det får konsekvenser, små prylarna är en symbol för det som känns för mycket eller en massa du måste hinna med. Att drömmarna utspelar sig i hotell kan vara för att det är en plats du känner till väl hur det fungerar och där kan dina symboler utspela sig för att visa dig vad du behöver dra ner på, lägga till eller förbättra, samt visa dig känslor du bär på som stress, att vara för sen i utcheckningen eller känslor av begränsning, att dina saker är inlåsta så du når dom inte.

Upp till toppen
Annons: