Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 377 ggr
Rosen05
8/27/19, 8:10 PM

Återkommande dröm med samma tema

Hej!

Jag drömmer då och då att jag är tillsammans med min ex-man (vi är skilda sedan år 2002) och våra döttrar, fast döttrarna är små barn, kring 5 - 6 år, och vi befinner oss i vårt hus. I denna dröm är min känsla så himla bra, vi har hittat tillbaka till varandra och vi vet om det!  Ibland så kan jag drömma om bara honom och det känns bara fint!

Jag har fortfarande kvar känslor för min ex-man, men vet att vi skulle inte fungera ihop. Han är gift sedan cirka 4 år tillbaka.

Vad vill drömmen tala om för mig egentligen? Har försökt tolka den, kanske för att jag har känslor kvar. Eller också har den en helt annan betydelse, att jag kan/ är redo att kunna älska en ny man, om jag har förmånen att träffa någon förstås?  Har haft ett särboförhållande på distans i 3 år, men den mannen dog tyvärr  i en svår sjukdom i början av januari 2019. Naturligtvis var detta mycket tragiskt, men vi visste sedan en tid att han skulle dö i sjukdomen.

Annons:
Maghan70
8/27/19, 8:28 PM
#1

Jag har haft liknande drömmar om mitt ex flera gånger.. vi är tillbaka i samma bostad där vi bodde när barnen var små. Det går bra i början, men sen blir han konstig och säger att han träffat en annan.  Superjobbig dröm och undrar varför.   Varje gång blir jag så arg på honom i drömmen.

Rosen05
8/27/19, 8:40 PM
#2

Ja, det var inte så bra dröm för dig!

Jag kan säga att jag är glad för dessa drömmar, dvs jag blir inte besviken och tycker att varför var det bara en dröm och inte verklighet. Jag känner att drömmen gör mig gott och känner mig glad, nöjd och trygg av drömmen!  Det är lite märkligt!

JRSN
8/28/19, 7:20 AM
#3

Ofta kan drömmen bli en kompletterande verklighet. Det som av olika anledningar inte fungerar i det fysiska livet kan vi få uppleva i drömvärlden istället. Till exempel kan det finnas en person som vi aldrig hann reda ut saker med, eller någon som bor för avlägset för att komma i kontakt med. Då kan man träffas i drömmen, och känslan är att mötet då är mer verklighet än 'dröm'. Till och med döden går att överbrygga på detta sätt, det är aldrig för sent för kontakter mellan människor.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Rosen05
8/28/19, 8:53 AM
#4

Ja JRSN det du skriver känns ganska slående och träffande för mig!

Att det finns saker som vi inte hann reda ut! Därför känns det i drömmen för mig och även för honom att vi förstår varandra och hittat tillbaka till varandra! Och det känns även bra i verkligheten för mig!

Tack för kommentarerna!❤️

Upp till toppen
Annons: