Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 270 ggr
Leca12
9/20/19, 9:08 AM

Vampyrer

Hej. Ska starta med att jag er en person med livlig fantasi. Drömmer mycket. Och ofta när jag drömt något och vaknat så måste jag gå tillbaka till drömmen och ordna till drömmen, ibland går det men oftast leder det till att det blir värre eller att en annan väg som jag inte tänkt sker då jag troligen hinner somna innan jag ordnar till den. Senaste drömmen jag hade var att det var natt vi var på en fest. Gick upp till taket, sådant tak man ser på filmer på höghus med en dörr och sedan är det öppet med en mur runt. Där står min före detta arbetskollega, tror hon hade någon mer anhängare, alldeles blodig om munnen och människor ligger på backen fortfarande vid liv men inte mycket mer än så… kollegan tittar på mig och ler. Känslan jag hade var inte direkt rädsla mer obehag och besvikelse. Tror jag vaknade där och att jag ev. Försökte gå tillbaka i drömmen för att få henne till att inte genomföra detta.men då kom helt plötsligt.mina barn, 3 st, in i bilden och de sov i våningssängar innanför en dörr i anslutning till taket… vet att jag var då rädd att de skulle bli drabbade… när jag läst runt lite kan jag tänka mig att kollegan symboliserar mitt arbete… men kan ha fel… Tacksam för någon klarhet…

Annons:
-Aida-
9/29/19, 12:53 PM
#1

Vampyrer symboliserar olika saker. Bland annat sexualitet, sensualitet, rädsla, död, aggressioner, frestelser. Kan vara en symbol för en relaton till något eller en person som är skadlig för dig eller att du är tömd på energi i någon situation. Kan också handla om fixering över något som går över styr.

Din förra kollega har också olika betydelser, kan handla om relationen till dom och dina egna ambitioner i ditt arbete. Ibland är också personer symboler för egenskaper du behöver jobba på.

Din dröm är kort och säger inte mycket alls, jag tolkar den som att du är på väg mot något ohälsosamt, något du kanske vill göra eller uppnå men som inte är bra för dig i längden.

Upp till toppen
Annons: