Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 264 ggr
Sanna Mina Ord
9/20/19, 6:20 PM

Hur kan jag tolka min återkommande dröm?

Vad betyder vissa handlingar i drömmar? Jag hade 2 olika drömmar, mardrömmar som barn som jag drömde återkommande. De var så otäcka att jag fortfarande kommer ihåg dem. Både handlade om att djävulen visste var jag var och jagade "lekte" med mig och min rädsla. Han/det lyckades aldrig få tag i mig men fick mitt blod att stelna av skräck.
Dröm1: jag är ensam i en timmerstuga mitt ute i skogen. Det är bäcksvart utanför, jag tror det är natt. Alla lampor i huset är släkt, det går inte att tända dem. Jag försöker gömma mig för jag "vet, känner på mig" att djävulen kommer att komma. Det är mig han vill ha. Varför vet jag inte. Är livrädd. Det är knäpptyst och mörkt omkring mig, plötsligt hör jag ett dovt kontrollerat morrande bakom mig. Jag vänder mig om men ingen är där. Försöker att hitta nytt gömställe snabbt och tyst. Det morrande ljudet hörs igen, och igen på flera olika ställen i allrummet där jag står som förstenad av skräck. Jag ser inget men morrande förflyttar sig så snabbt till rummets alla hörn att jag förstår att det inte är i mänsklig el djur form. På något sätt kommer jag ut i köket och får för mig att "stål" är det ända som kan skydda mig.
Jag springer in till en garderob och hittar en stålgalge. Plötsligt har jag en galge av stål i min hand och står blickstilla för att försöka få grepp om vart det morrande ljudet är. Då känner jag två små men varma andetag tätt intill min nacke….. följt av ett morrande igen. Något är 2 cm bakom mig….. Den skräck som jag kände går knappt att beskriva i ord.
Jag vänder mig snabbt om och hugger med min stålgalge allt vad jag orkar. Om och om igen. Jag känner hur jag träffar något, hur min stålgalge går in i något och att det sprutar varmt blod upp på mig, på hela köket. Vet inte hur länge jag hugger men det känns som evigheter. Det känns som om jag har förvandlat hela köket till ett blodbad. Det är blod på väggarna, golvet, köksluckorna, hela mig. Efter ett tag slutar jag att hugga och vill "se" vad jag har huggit. Tänder kökslampan (som förvånadsvärt går att tända helt plötsligt?)
Det finns ingen där. Det finns inget blod, vare sig på väggarna, golvet eller köksluckorna. Mitt hjärta slår i 190 och jag fattar ingenting. Min rädsla stiger men jag fattar ingenting. Plötsligt går taklampan sö der med en smäll och allt blir plötsligt mörkt igen……. Och jag hör det morrande ljudet igen. Jag hinner tänka i drömnen: nu dör jag. Nu vet han/djävulen att jag har en stålgalge….. Nu har jag ingen chans. Sedan vaknar jag av skräck och att jag är kallsvettig. Är det någon som kan tolka drömmar?

Annons:
Kyllan56
9/20/19, 6:35 PM
#1

Hur gammal var du när du började drömma dessa mardrömmar?
Det kan ara en skrämmande situation du varit med om, som du förvrängt upprepar i drömmen.

Barn under sex år, som har ett posttraumatiskt stressyndrom ptsd, kan upprepa dessa drömmar om och om igen.

Själv hade jag precis som du två återkommande mardrömmar som barn. Den ena har jag glömt och den andra kommer jag ihåg i detalj. 

När jag var vuxen och gick i terapi, fick jag svar på vad jag drömde. Som vuxen drömde jag inte längre dessa drömmar.

Precis som du blev jag paralyserad och skräcken ökade på ju längre in i drömmen jag kom. som barn började jag få ångest på vintern redan klockan 12, för tiden närmade sig tiden för när jag skulle lägga  mig.

Det är inte så att du som liten blivit biten av en hund eller annat djur?

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Upp till toppen
Annons: