Annons:
Etikettfrågor-om-drömmar
Läst 316 ggr
Dioramabyggare
2019-10-22 05:10

Jag vaknar av starka dröminslag

Nu är det tredje gången på 1 till 2 veckor jag vaknar av starka dröminslag, vid nästintill samma tid (omkring 4-tiden) varje morgon. Jag drömmer alltid i färg, och alla "konstruerade" föremål jag "ser" i drömmarna är målade i starka kulörer. Gult, rött, blått, grönt. Aldrig i svart, vitt och aldrig i grått, brunt, rosa, turkos, orange eller andra blandkulörer. Möjligen kan jag höra ljud i drömmen, men i så fall är det alltid svaga ljud, och människorna i drömmen säger aldrig någonting, och de pratar inte ens med sig själva. Jag är djurvän, men några djur medverkar aldrig i drömmen. Inte ens katter, vargar eller delfiner som annars är mina favoritdjur.

Någon som är bra på drömtydning och kan hjälpa mig förstå hur det kommer sig att jag börjat drömma så här?

Annons:
Lussan20
2019-10-22 07:32
#1

Om jag är så bra på drömtydning, det vet jag inte?

Men jag har ofta  sett bilder av andras drömmar och vad de kan stå för. Men drömmar har minst tre lager oftast är det det översta som är klarast.

Du lever just nu i ett klart tillstånd av renhet i  ditt liv. Men kommunikativt har du  inte så mycket samvaro med andra . De klara färgerna står kanske för att du har en period av klarsynthet och allt är tydligt.

De mera orena färgerna passar inte in i ditt liv nu, så att säga inget inslag av sådant som färgar av sig på det rena.

Drömmen känns luftig och bekymmersfri.

Mvh/WL🌺

Dioramabyggare
2019-10-22 08:15
#2

#1:

Hallå Wonnalesan, och tack så mycket för din drömtydning!

Ja, det stämmer att jag för närvarande "jobbar" på att rena vissa företeelser i min vardag, med olika "hjälpmedel", verkliga som tankemässiga.

 Det med att jag inte har så mycket samvaro med andra stämmer också; jag är en så kallad "HSP"-person, och jag saknar dessutom en del "sociala" filter,  vilket gör att jag relativt ofta behöver dra mig undan andra, för att få ro och tid att sammanfatta och sortera vad jag varit med om.

Att se starka kulörer gör mig stark, både i verkliga livet och i drömmar. I drömmar är jag, till skillnad från i vaket tillstånd, kännslig för när människor "sårar" mig.

Lussan20
2019-10-23 08:16
#3

Att drömma i färg är en gåva som inte alla har, starka färger är oftast människor med ett starkt känsloliv som har!

Sårbarhet gör att vi känner för andra och oss själva. Jag är också väldigt känslig oftast då man gör andra illa. Men det har gjort att jag hjälpt  barn och gamla.

Mvh/WL🌺

Dioramabyggare
2019-10-23 10:40
#4

#3: Ja, jag har ett starkt kännsloliv, så starkt att jag ibland önskar att jag kunnde "skruva ner det" lite grann. Men så tänker jag "om jag ändrar det där, och gör mig själv mindre kännslig, då blir "jag" egentligen inte "jag", så vem blir jag då?" Så jag låter bli, försöker istället (lära mig) hantera det mina kännslor gör med mig. Bättre så, tänker jag. Jag tror inte det är bra att "mixtra" med sig själv.

Jag är till råga på allt synestet, vilket gör det ännu rörigare för mig, detta med ljud, färger och synintryck (verkliga synintryck, eller "drömda")🤔😡.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Synestesi

Upp till toppen
Annons: