Annons:
Etikettvi-tolkar-varandras-drömmar
Läst 348 ggr
Mojjan98
2019-10-27 12:04

Vad betyder mina drömmar?

Hej. Jag drömmer mardrömmar varje natt, minst en gång per natt. Detta har pågått i några månader (2-3) och väldigt ofta drömmer jag att jag inte kan ropa efter hjälp, jag tappar rösten helt enkelt eller så kan jag bara viska så ingen hör mig ändå. Jag brukar också drömma att jag ramlar (när jag springer) och kan inte ta mig upp, jag tappar kraften i benen helt. Vad betyder dessa två saker? Jag kan berätta om min dröm jag hade i natt: Det utspelar sig i vårt gamla hus där jag bodde med min pappa, hans fru och mina två bröder (halv). Det är någon läskig tjej klädd i vitt, jag är på nedervåningen och även hon, hon går som om hennes ben vore bruten. Jag blir livrädd och ska springa upp till min pappa som ligger och sover och då jag kommer till trappen så ser jag min bästa vän stå i hallen och stirrar ut genom fönstret, helt paralyserad, vettskrämd som om det vore något väldigt farligt utanför. Jag skiter i det och är iaf på väg upp och då jag nu ropar på pappa så får jag inte fram något, tillslut får jag från något (kommer inte ihåg vad) men viskar så han hör mig inte. Jag springer in till deras sovrum där min pappa, hans fru, min farmor och min lillebror sover, och slänger mig i sängen och berättar att "hon" är här, "hon" är på väg upp, Var på min pappa säger något i stil med att jag ska sluta tramsa mig. Jag blundar allt jag kan och hör att hon kryper i ventilationen. Där efter vaknar jag.. någon som kan tyda detta?💕

Annons:
Mojjan98
2019-10-27 12:08
#1

Kan tillägga att det där en slutet av drömmen, det var mer innan och inte i vårt hus men jag kommer inte ihåg så mycket av det som skedde innan. Den vitklädda tjejen var med och min bästa vän men kommer inte ihåg mer än så..

JRSN
2019-10-27 16:09
#2

#0 Fri tolkning: Det är något du behöver kommunicera (tala ut om) men du är paralyserad av skräck. Du tror att om du talar så kommer något fasansfullt att hända. Tjejen i vitt står för döden (det skrämmande, fasansfulla) men också för det rena och sanna, det befriande. Att 'hon' kryper i ventilationen betyder samma sak, dvs att det är något som behöver 'ventileras', talas öppet om.

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Mojjan98
2019-10-27 17:40
#3

#2 tack så mycket för din tolkning! Vad kan det betyda då jag ramlar och inte tar mig upp?

JRSN
2019-10-27 18:57
#4

#3 Jag tror egentligen det är lite av samma sak. En rädsla för att förlora fotfästet (i tillvaron) och inte kunna komma upp igen. Men drömmar är sälla deterministiska (förutbestämda). Istället är det en uppmaning att göra något åt situationen. I det här fallet att våga tala ut om något, vad det nu kan vara. Kanske vännen som också var närvarande i drömmen kan vara rätt person att anförtro sig åt?

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Upp till toppen
Annons: